سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزودی صورت می‌گیرد؛

ساماندهی و بهسازی کتابخانه عمومی آذریزدی

فرماندار یزد گفت: روند بهسازی و افزایش فضای فیزیکی کتابخانه عمومی آذر یزدی در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، رستگاری، فرماندار یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر یزد گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی در جایگاه مطلوبی در کشور هستند، ولی باید ضمن حفظ این جایگاه، برای تقویت هرچه بیشتر شرایط کتابخانه‌ها تلاش کنیم.

او گفت: کتابخانه عمومی آذریزدی یکی از کتابخانه‌های پرمخاطب و شلوغ شهر است که فضای فعلی آن جوابگوی نیاز انبوه مراجعات را ندارد و ضروری است برای بهینه‌سازی و افزایش فضای فیزیکی کتابخانه فکری شود.

رستگاری همچنین خواستار تعیین تکلیف منابع کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در طبقه فوقانی کتابخانه پارک بزرگ شهر و انتقال کتاب‌های این مجموعه به کتابخانه‌ای دیگر برای استفاده حداکثری مخاطبان شد.

محی‌الدینی، شهردار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساخت کتابخانه در کنار فضا‌های سبز شهری و پارک‌ها، تجربه موفقی بوده است و می‌تواند استمرار داشته باشد، پیشنهاد داد با پیگیری اداره کل کتابخانه‌های و تعامل با شهرداری، زمین‌های مناسب ساخت کتابخانه در کنار پارک‌ها شناسایی و به ساخت کتابخانه‌های خیرساز اختصاص یابد.

او گفت: شهرداری آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری، به بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های موجود نیز کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز خواستار تسریع در روند بهسازی کتابخانه آذریزدی با توجه به نیاز شدید اهالی منطقه آزادشهر، اسکان و خیرآباد به کتابخانه‌ای بزرگ و استاندارد، شد.

دوست فاطمی‌ها، گفت: ساختمان فعلی کتابخانه جوابگوی نیاز مراجعان و اعضای کتابخانه به خصوص اعضای کودک و نوجوان آن نیست و ضروری است عملیات توسعه کتابخانه در دستور کار جدی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد که این امر با حمایت مجموعه فرمانداری و شهرداری یزد میسر است.

او همچنین پیشنهاد داد، منابع کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت بنیاد شهید، به کتابخانه مرکزی یزد و یا کتابخانه باغ‌موزه دفاع مقدس واگذار شود که با تصویب اعضای انجمن، مقرر شد در جلسه جداگانه‌ای بحث انتقال این کتابخانه نیز با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه پیگیری شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.