سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق دز سوم واکسن کرونا به بیش از ۴۰ درصد یزدی‌ها

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از دریافت دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته، برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون ۹۱.۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا و ۷۸.۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریفی ادامه داد: هم اکنون تمام افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته، بدون در نظر داشتن نوع واکسن برای دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او گفت: تاکنون ۴۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریفی گفت: در حال حاضر، با تزریق دز سوم ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌شود ضمن اینکه نوبت اول و دوم نیز سطح ایمنی افراد را بالا برده و از ابتلا به حالت شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

شریفی گفت: علاوه بر تزریق دز سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نداشتن در تجمعات در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون تاثیر جدی دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تا پایان روز گذشته یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۰۶ دز واکسن در استان تزریق شده که شامل ۸۸۲ هزار و ۵۲ دز نوبت اول و ۷۶۳ هزار و ۲۳۸ دز در نوبت دوم است.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.