سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار اداره گاز از افزایش مصرف در روز‌های سرد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه درباره افزایش مصرف گاز در روز‌های سرد اخیر هشدار داد و گفت : در صورت تداوم سرما نیازمند همراهی جدی مردم برای مدیریت مصرف هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به سپری شدن بیش از ۱۰ روز سرد پیاپی در سراسر کشور و استان کرمانشاه، گفت : طی روز‌های آتی نیز همچنان برودت هوا پیش‌بینی شده و اگر این روند تداوم پیدا کند، ممکن است با مشکل مواجه شویم.

 از مشترکین درخواست می شود حتما در مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند و اگرچه هنوز وارد شرایط اضطراری نشده ایم، اما اگر مردم همراهی نکنند ممکن است دچار مشکل شویم.

در صورت افزایش مصرف برنامه راه مشخص شده تا مشکلی برای مصرف گاز بخش خانگی رخ ندهد، هم اکنون فقط گاز صنایع بزرگ محدود است و اگر با چالش مواجهیم در اولویت‌های بعدی گاز سایر صنایع، ادارات و... محدود خواهد شد تا مشکلی برای مشترکین بخش خانگی رخ ندهد.

 میزان کنونی مصرف روزانه گاز بخش خانگی و تجاری در کرمانشاه ۱۳ میلیون مترمکعب است که اگر گاز صنایع را هم به آن اضافه کنیم به ۱۸ تا ۱۹ میلیون مترمکعب خواهد رسید و قطع گاز مشترکین خانگی آخرین مرحله است که امیدواریم به این بخش نرسیم.

 نزدیک به ۷۱ درصد مصرف گاز در بخش خانگی است، اگر بنا به صرفه‌جویی باشد باید از بخش خانگی کمک بگیریم.

اگر دمای منزل تنها دو درجه سانتی‌گراد کمتر شود، برای هر خانه در طی شبانه‌روز یک مترمکعب صرف جویی خواهیم داشت که با احتساب نزدیک به ۵۰۰ هزار مشترک خانگی در استان کرمانشاه این عدد به نیم میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در استان می‌رسد.

میزان تولید گاز در کل کشور روزانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب است که گاهی در روز‌های سرد میزان مصرف روزانه از تولید آن پیشی می‌گیرد در چنین شرایطی از ذخیره مخازن که معمولا در فصل تابستان جمع آوری شده استفاده می‌شود.

اگر هر استانی بسته به تعداد مشترکین بتواند نیم تا یک میلیون مترمکعب در روز صرفه‌جویی داشته باشد، دیگر نیازی به استفاده از ذخیره مخازن نخواهیم داشت و مشکل قطعی هم رخ نمی‌دهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.