سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال از شهدای گمنام با اجرای رسم دیرینه در مازندران+ فیلم

مراسم استقبال از پیکر ۶ شهید گمنام صبح امروز با اجرای رسمی دیرینه در ۳ شهر مازندران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری پیکر مطهر سه شهید ساعت ۹ صبح امروز در شهر‌های فریدونکنار و بابلسر و سه شهید نیز در شهر آمل زیر باران رحمت الهی و باران اشک مردم تشییع شد.

نکته جالب در مراسم استقبال از پیکر شهدای گمنام اجرای رسمی دیرینه در مازندران بود ، بانوان مازندرانی در مراسم تشییع پیکر این شهدا تعدادی مجمع( سینی) که در آن میوه ، شیرینی های محلی و مقداری حنا قرار داده بودند را روی سر حمل کردند، رسمی که  بانوان مازندرانی در گذشته برای مراسم‌ دامادی فرزندان شان اجرا می کردند.

بانوان در این مراسم همزمان در حالیکه این مجمع ها را روی سر دارند همراه با کاروان شهدا در سطح شهر حرکت می‌کنند و پس از پایان مراسم تشییع، وسایل داخل این سینی‌ها را به نیت این شهدا بین مردم توزیع می‌کنند.


آیین استقبال از سه شهید در بابل و سه شهید در سیمرغ نیز ساعت ۱۴ امروز برگزار و پیکر مطهر شهدا پس از آن برای مراسم وداع به شهر ساری منتقل می‌شود.

آیین وداع استانی شهدای گمنام نیز ساعت ۱۸ امروز دوشنبه ۱۳ دی، همزمان با بزرگداشت سالگرد شهدای جبهه مقاومت وعلامه مصباح یزدی در مصلای امام خمینی (ره) ساری برگزار خواهد شد.

صبح سه شنبه ۱۴ دی نیز پیکر پاک ۳ شهید در پل سفید و زیراب و سه شهید در قائمشهر و شیرگاه تشییع خواهد شد و مردم گلوگاه نیز ساعت ۱۴:۳۰ از سه شهید میزبانی می‌کنند

پیکر شهدا پس از آیین استقبال و تشییع، روز پنج شنبه ۱۶ دی ماه در شهر‌های ساری، بهشهر، نکا و جویبار تدفین می‌شود.


انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.