سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب آشامیدنی استان قزوین، استاندارد است

بر اساس آزمایش‌ها و پایش‌های صورت گرفته، آب آشامیدنی استان قزوین دارای کیفیت مطلوب و منطبق با استاندارد‌های ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر جلال رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته هیچگونه بیماری وبا در سطح استان گزارش نشده و این ناشی از عملکرد قابل ملاحظه دستگاه‌های متولی و ناظر به ویژه در بحث تولید و توزیع آب آشامیدنی است.

دکتر رحمانی افزود: وجود کمترین اختلاف بین نتایج آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی و نتایج دریافتی از نمونه برداری و آزمایش آب آشامیدنی در آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نشان دهنده دقت نظر کارکنان، اصول درست روش‌های آزمایشگاهی و برخورداری تجهیزات مناسب است.

داراب بیرونوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: حفظ دستاورد‌های کنونی در زمینه کیفیت آب بسیار مهم است و تلاش مضاعفی را نیاز دارد.

بیرونوندی همچنین خواستار مقابله با تبلیغات موجود در زمینه استفاده مردم از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی شد و گفت: آب آشامیدنی مردم از کیفیت بهداشت بالایی برخوردار است و نیازی به تصفیه مجدد ندارد، ضمن اینکه دستگاه‌های تصفیه خانگی نیاز به تعویض مداوم فیلتر دارد و در صورت تعویض نکردن به موقع آن باعث آلودگی و کاهش کیفیت آب می‌شود.

او افزود: سختی آب مصرفی تحت نظارت و کنترل است و اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.