سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۵ محکوم مالی یزدی در مراسم گلریزان " مهر فاطمی "

همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم گلریزان مهر فاطمی با حضور جمعی از نیکوکاران و مسئولین استان یزد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در مراسمی که به همت مرکز نیکوکاری امام هشتم (ع) برگزار شد نیکوکاران و خیرین مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا و زمینه آزادی ۵ محکوم مالی از زندان فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد گفت: در تلاشیم تا با کمک خیرین و نیکوکاران در این مراسم زمینه آزادی محکومینی را از زندان فراهم نماییم که به دلایل غیر عمد و تنها به دلیل بدهی مالی در زندان تحمل حبس می‌کنند.

عظیمی گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی و مردمی است که رسالتش رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است و در کنار این مهم به منظور فرهنگ سازی برای جلوگیری از ورود افراد به دلایل محکومیت‌های مالی به زندان تلاش می‌کند که بزرگترین حامی و همراه در اجرای این برنامه‌ها صدا و سیمای مرکز استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد است که در بیشتر ایام سال در ساخت و پخش برنامه‌ها با ستاد همکاری می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۱۴۶ مددجو جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول گفت: مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۷۲ میلیارد ریال از سوی اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شد و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۶ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

او گفت: از این تعداد محکوم آزاد شده ۱۰۳ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۱۸ مددجو محکوم پرداخت نفقه، ۱۳ مددجو محکوم پرداخت مهریه و ۱۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد شامل تصادفات رانندگی و حادثه کارگاهی بودند.

عظیمی گفت: هم اکنون تعداد ۷۱ مددجو در زندان‌های استان هستند که برای آزادی آن‌ها مبلغ ۴۲ میلیارد تومان نیاز است که برای ازادی چشم انتظار کمک نیکوکاران و خیرین هستند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.