سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای امسال؛

مهارت آموزی بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است.

او گفت: امسال بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه مستقر در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان آموزش های مهارتی را در ۱۰۳ حرفه فرا گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار عنوان و گفت: این دوره‌های آموزشی در ۱۳۰ کارگاه (محیط واقعی کار) و ۷۲ کارگاه ثابت و سیار مستقر در پادگان و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

مختاران گفت: این آموزش‌ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده است تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

او گفت: مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان، تعمیرکار سیستم نظارت تصویری (دوربین مداربسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیرکار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری، طراح شبکه‌های فیبر نوری، نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته‌های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.

مختاران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.