سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقات ابتکار و نوآوری دانش آموزی

مسئول بخش نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی به استان یزد داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، درخشان، مسئول بخش نوآوری پارک علم و فناوری یزد گفت: در سال ۱۳۸۹ برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی آغاز شده است و بعد از شش سال برگزاری این مسابقات از سوی پارک علم و فناوری یزد پیگیری شده است.

او گفت: بر همین اساس یک تفاهم نامه سه جانبه بین پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امضا شد که بر طبق آن برگزاری دو دوره این مسابقات به صورت ملی و دبیرخانه دائمی مسابقات نیز به استان یزد داده شده است.

درخشان گفت: برگزاری مسابقات به صورت استانی در سال‌های بعد باید ادامه داشته باشد و برای حمایت از برگزاری این مسابقات در سال ۱۴۰۰ تا به حال پارک علم و فناوری یزد، شهرداری یزد، اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام آمادگی کردند.

او گفت: روش برگزاری این دوره از مسابقات به صورت مجازی و حضوری است و دانش آموزان ابتدا آثار خود را به صورت مجازی ارسال می‌کنند که در صورت پذیرفته شدن به وسیله داورها، مرحله دوم مسابقات به صورت حضوری برگزار شود.

درخشان گفت: با صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای شهر یزد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از این مسابقات رایزنی شده است.

او ادامه داد: سیزدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در ده رشته و با حضور ۲۵ داور برگزار می‌شود.

درخشان گفت: در این دوره مسابقه و آموزش برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و ۳۰ فیلم و وبینار آموزشی با کمک پارک علم و فناوری یزد برای دانش آموزان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.