سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یامین پور:

وام ۵۰۰ میلیون تومانی ازدواج بررسی شد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بررسی وام ۵۰۰ میلیون تومانی ازدواج برای تشویق جوانان به ازدواج خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در توئیتی نوشت: رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس گفتند برای تشویق جوانان به ازدواج در حال بررسی وام ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم.
سیاست‌های تشویقی خوب است. اما به موازات آن باید مانع زدایی از ازدواج به هنگام هم انجام شود.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده است و براساس آن مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شده است، همچنین مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای پسران تا سن ۲۵ سالگی و دختران تا سن ۲۳ سالگی علاوه بر ۱۵۰ میلیون تومان ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر در سال ۱۴۰۰ میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور کاهش سن ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال در پسران و دختران زیر ۲۳ سال واجد شرایط مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و برای سایر زوجین ۷۰ میلیون تومان است که مطابق با تبصره ۴ ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از سال ۱۴۰۱ به بعد حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه به مبلغ وام ازدواج اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۸ دی ۱۴۰۰
وام به 25 سال پایین هههههه کی قسط بده با کدوم شغل چند تا ضامن میخواین تا بدن چند سال طول میکشه که وام به دستمون برسه جوک قشنگی بود
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ دی ۱۴۰۰
توهفتاد تومنش موندن، چطور میخوان پانصد تومن بدن، حتمن بیستا ضامن کارمند هم میخوان
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
توهفتاد تومنش موندن،، چطور پونصد تومن میدن بیستا ضامن کارمند هم میخوان
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۲ دی ۱۴۰۰
به من چه... من که دیگه ازدواج نمی کنم. با هزار زحمت زندگیمو ساختم و جوونیمو دادم. یه از خدا بی خبر اومد و دلمو شکوند و رفت.
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خوب بهم بدین تا همین فردا ازدواج کنم دختر مورد علاقه پیدا کردم فقط شغل ندارم این وام بلا عوض بشه ممنون میشم 33سالمه در به در دنبال شغل هستم هنوز نتونستم شغلی پیدا کنم
عمار
۱۵:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اگه این وام بلاعوض بشود و بهت بدهند میتونی باهاش یه کار کاسبی برای خودت راه اندازی کنی و دیگه نمی خواد دربدر دنبال شغل پایدار با درآمد خوب ثابت بگردی برو دعا کن این 500 میلیون تومان ناقابل رو بلعوض بهت هدیه ازدواج دهند البته بنظرمان شرایط خاص داره شرایطش اینه که در صورت طلاق گرفتن باید تا ریال آخرش رو برگردونی و حق خروج از ایران رو هم نداری که فکر کنید ازدواج صوری الکی کنید و با اون پول هدیه ازدواج از ایران بروید برای گرفتن پناهندگی در کشور خارجی انشاءالله که به هر کدام از زوجین 500 میلیون توماه بلاعوض هدیه ازدواج با شرایطی که بنده حقیر خدمتتان عرض کردیم بدهند یعنی بشود یک میلیارد تومان ناقابل به نیت افزایش جمعیت و رشد ازدواجهای دائمی و تکریم و حمایت از تشکیل خانواده در ایران اسلامی عزیزمان صورت گیرد . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
عمار
۱۹:۴۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
اگه این 500 میلیون تومان ناقابل بلاعوض و هدیه ازدواج زوجین باشه از طرف دولت به ملت خوبه اگر نه باید تا نبیره و ندیده طرف که داماد شده قسط پرداخت کنه که اجدادشون در سال 1400 ازدواج کردند . !!! افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .