سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در کابل:

ایران دیگر امکان پذیرش مهاجرین افغانستانی را ندارد

سفیر ایران در کابل گفت که ایران بیش از این توانی برای پذیرش مهاجران افغانستانی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل با اشاره به سکونت حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: ایران بیش از این توانی برای پذیرش مهاجران افغانستانی ندارد.

بهادر امینیان گفت: هم اینک حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند در حالی که شرایط خود ایران نیز شرایط سختی است و اقتصاد کشور تحت تحریم ها و تعزیرات بین المللی است.

وی گفت: این در حالی است که کل اتحادیه اروپا که می خواستند چند هزار مهاجر را بپذیرند باز هم برای مهاجران مشکلاتی ایجاد کردند و از پذیرش شمار بسیاری از آنها سر باز زدند.

سفیر ایران در افغانستان با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای مهاجران افغان فراهم آورده است گفت: به علت شرایط کرونایی در هفته های اخیر ایران نه تنها مرز دوغارون و اسلام قلعه، بلکه تمام مرزهای خود را به روی ۱۵ کشور همسایه و حتی مرزهای هوایی را روی چهار کشور اروپایی و هشت کشور افریقایی بست و این در حالی است که فقط مرز هوایی ایران به افغانستان بسته نیست و این سیاست در قبال این کشور استثنایی است.

امینیان با تاکید بر اینکه هیچ کشوری قبول نمی کند که کسی به صورت غیرقانونی وارد خاکش شود گفت: ما همیشه از مردم افغانستان خواسته ایم که اگر می خواهند به ایران بروند قانونی سفر کنند و در چند ماه گذشته نیز روزانه از چهار تا پنج هزار ویزای ایران برای اتباع افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.