سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظاهری: تیم ملی بوکس طی ۴ سال گذشته امکانات خوبی نداشت

قهرمان سابق بوکس درباره آخرین وضعیت این رشته در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

علی مظاهری، قهرمان سابق بوکس ایران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت این رشته در دوره ۴ ساله ریاست حسین ثوری گفت: در دوره ۴ ساله ریاست ثوری در فدراسیون بوکس فراز و نشیب‌های زیادی در این رشته وجود داشت. فدراسیون بوکس در این سال‌ها روند رو به رشدی نداشته است و توقع ما از افرادی که صاحب رای بوده و نماینده هیئت‌های استانی و ورزشکاران هستند، این است که بهترین فرد را انتخاب کرده تا بتواند به بوکس ایران کمک کند. بوکس از خانواده بسیار بزرگی برخوردار است و بوکسور‌های زیادی در شهر‌ها و استان‌های کشور فعالیت می‌کنند که چشمشان به برنامه‌های آینده فدراسیون است تا با برنامه‌های تیم ملی هماهنگ شده و در آینده بتوانند پیراهن تیم ملی را بپوشند.

مشکل ورزش ایران مالی و مدیریتی است

قهرمان سابق بوکس کشورمان درباره وعده‌های رئیس فدراسیون بیان کرد: اگر برنامه‌های فدراسیون در ۴ سال گذشته را مرور کنیم؛ متوجه خواهیم شد که بیشتر برنامه‌ها عملی نشده اند. مشکل ورزش ما به ۲ بخش تقسیم می‌شود. اول مالی است و دوم هم به مدیریت صحیح بر می‌گردد. از لحاظ شرایط مالی خیلی مهم است که ما بتوانیم تیم‌های ملی خودمان را به موقع به مسابقات بین المللی اعزام کنیم و ورزشکارانمان را از نظر مالی طوری حمایت کنیم که بدون دغدغه مسابقه دهند. ورود حامیان مالی به بوکس هم می‌تواند تا حدود زیادی به شرایط این رشته کمک کند. بحث دوم مدیریت صحیح است که روسای فدراسیون نباید وعده و وعید‌هایی بدهند که به آن ها عمل نمی‌کنند.

رئیس آینده بوکس باید این رشته را به خوبی بشناسد

مظاهری ادامه داد: مثلا پست دبیر فدراسیونی یا سرمربیگری تیم ملی را به ۱۰ نفر قول ندهیم. این یعنی ما با افراد صادق نیستیم. من نمی‌دانم رئیس فدراسیون بودن چه مزیتی دارد که افراد برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. کسی که برای ریاست فدراسیون بوکس ثبت نام کرده است مسئول ۱۰۰۰ فردی خواهد بود که در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند و باید برای تک تک این افراد برنامه ریزی داشت. رئیس آینده بوکس باید تیم‌های شهرستانی و باشگاه‌های کشور را به خوبی بشناسد تا برنامه ریزی خوبی انجام دهد. در غیر این صورت آقایان بهتر است جلو نیایند.

متاسفانه در ۴ سال گذشته امکانات خوبی در اختیار تیم ملی قرار نگرفت

قهرمان سابق بوکس درباره وضعیت تیم ملی در ۴ سال گذشته نیز گفت: اگر بخواهیم تیم ملی را از لحاظ امکانات و نتیجه مورد بررسی قرار دهیم، برای اولین بار موفق شدیم در مسابقات جهانی تاریخ سازی کرده و مدال بگیریم. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد. این افتخار را نمی‌توان فقط متعلق به رئیس فدراسیون دانست؛ بلکه تمام هیئت‌های استانی و باشگاه‌ها در این موفقیت نقش بسیار تاثیرگذاری داشته اند. متاسفانه امکانات لازم به خوبی در اختیار اعضای تیم ملی بوکس نیست و مربیان تیم ملی هم بار‌ها به این نکته اشاره کرده اند.


بیشتر بخوانید


در زمان ناطق نوری برای اولین بار مسابقات نونهالان را پایه گذاری کردیم

مظاهری بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که ما برای آینده بوکس چه قدم‌هایی برداشته ایم. بوکسور‌هایی که الان در تیم ملی حضور دارند در زمان ریاست فدراسیون ناطق نوری در اردو‌های تیم ملی نونهالان حضور داشته و از همان موقع پایه‌های تیم ملی بوکس ساخته شد. در زمان ناطق نوری بستر برای تیم ملی به خوبی فراهم شده بود. به طوری که در زمان او ما برای اولین بار مسابقات نونهالان و نوجوانان را در ایران پایه گذاری کرده و هر ۶ ماه یک بار این رقابت‌ها را در کشور برگزار می‌کردیم. به همین دلیل نتایجی که تیم ملی در مسابقات جهانی کسب کرد، مربوط به آن دوره بود.

نمره قبولی به فدراسیون بوکس نمی‌دهم

قهرمان سابق تیم ملی بوکس درباره این که چه نمره‌ای به فدراسیون می‌دهد نیز گفت: من نمره قبولی نمی‌دهم. متاسفانه فدراسیون فعلی در بحث مدیریت بسیار ضعیف عمل کرده است. ما در این فدراسیون بسیاری از قهرمانان را کنار گذاشتیم. این در حالی است که می‌توانستیم بدون هزینه از آن‌ها استفاده کنیم تا باعث پیشرفت بوکس شوند. من به شخصه به فدراسیون فعلی نمره منفی می‌دهم و امیدوارم بهترین فرد به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.