سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق یک میلیون و ۴۸ هزار دز واکسن کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۵۸ دُز واکسن وارد استان شده که تاکنون یک میلیون و ۴۸ هزار دُز این واکسن ها تزریق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع این آمار ۵۱۸ هزار تن نوبت اول و ۷۵ هزار تن نوبت سوم و یادآور را دریافت نموده اند.

او گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالاتر از ۱۲ سال در استان در نوبت اول ۹۲ درصد و در نوبت دوم ۸۲ درصد است.

یزدان پناه گفت: در خصوص واکسیناسیون نظام آموزشی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳  درصد و نوبت دوم ۸۱ درصد واکسینه شده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در حوزه واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نیز ۹۵ درصد نوبت اول و ۹۱ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

او گفت: هم اکنون ۱۰۸ هزار و ۲۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که میزان مرگ و میر بیماری در استان ۱۳۹ در صد هزار تن و در کشور ۱۵۷ در هزار تن جمعیت می باشد، این نشان از بیشتر بودن میزان بروز بیماری در استان نسبت به میانگین کشوری است.

یزدان پناه گفت: تاکنون ۵۰۵ هزار تن به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۹ هزار و ۳۸۷ تن بستری و ۲۹ هزار و ۲۷۵ تن ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۱۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند که ۳۳ تن مثبت قطعی می باشند.

او گفت: هم اکنون روند بیماری در استان ثابت است و خوشبختانه تاکنون روند غیر طبیعی مشاهده نشده اما با توجه به درگیری استان های همجوار به امیکرون ورود بیماری دور از انتظار نیست و احتمال اینکه طی روزهای آینده شناسایی بیمار داشته باشیم باید هرگونه آمادگی را ایجاد نماییم.

یزدان پناه گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کمتر از ۴۵ درصد رسیده که نیاز است نظارت های بیشتری هم از سمت سازمان های برون بخشی و هم مردم صورت پذیرد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.