سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی بوشهر را به حال آماده باش درآورد

استاندار بوشهر گفت:با توجه به پیش‌بینی بارش‎های سنگین، همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، عملیاتی و امدادی از عصر امروز تا ۴۸ ساعت، در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش سنگین باران همراه با وزش باد در استان، همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، عملیاتی و امدادی از عصر امروز تا ۴۸ ساعت آینده به‌ویژه در شهرستان‌های جنوبی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

او از پلیس خواست که از ساعت ۲۴ امشب تا ۲۴ فرداشب جاده‌هایی را که احساس می‌کند باید مسدود شوند، مسدود کند و از تردد خودرو‌ها جلوگیری کند.

به گفته استاندار بوشهر، در این راستا جاده ساحلی بوشهر به گناوه و جاده دشتی به سمت عسلویه و بالعکس با تصمیم‌گیری نیروی انتظامی مسدود می‌شود.

محمدی‌زاده از دستگاه‌های اجرایی خواست در مدیریت مشکلات شهر‌ها با شهرداری‌ها همکاری کنند.

او، حضور میدانی مدیران استان بوشهر از امشب در شهرستان‌های ۱۰ گانه از جمله شهرستان‌های دشتی و دیر ضروری خواند.

استاندار بوشهر به سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت در زمینه ذخیره‌سازی مواد خوراکی، خواربار و آرد به‌ویژه در نقاطی که احتمال بحران بیشتر وجود دارد، برنامه‌ریزی کند.

آماده‌باش بالگرد در عسلویه، خارگ، بهرگان، هلال احمر بوشهر، سپاه و دیگر دستگاه‌ها نکته دیگری بود که محمدی‌زاده به آن اشاره کرد.

او گفت: غیر از کامیون‌های حامل مواد غذایی و سوختی تردد بقیه کامیون‌ها در جاده‌های استان ممنوع شود و بارنامه برای کامیون‌های غیرضروری و اتوبوس‌ها از عصر امروز تا ۴۸ ساعت در استان بوشهر صادر نشود.


بیشتر بخوانید


به گفته استاندار بوشهر مدیریت دریا، در جریان فعالیت این سامانه به عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و هیچ شناور با هرگونه کاربری و مأموریت در ۴۸ ساعت آینده نباید از لنگرگاه‌های استان بوشهر خارج شود. همچنین به شناور‌هایی که در دریا حضور دارند اخطار داده شود، خودشان را به مکان‌های امن از جمله جزایر و لنگرگا‌ه‌ها برسانند. شناور‌های امدادرسان ناجی هم باید در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

محمدی‌زاده گفت: از هم اکنون ماشین‌آلات متعلق به دستگاه‌های دولتی و خصوصی در محل‌هایی که احتمال وقوع حادثه وجود دارد به‌ویژه ۴ شهرستان جنوبی از جمله دیر، کنگان، عسلویه و جم مستقر شوند.

او از دستگاه‌های اجرایی مانند آب و فاضلاب، راهداری، گاز، امداد و نجات ضمن مراقبت از شبکه‌ها و تاسیسات خواست آمادگی کامل برای حوادث احتمالی داشته باشند و مشکلات را سریع برطرف کنند.

هرس درختانی که در حوزه برق‌رسانی مشکلاتی ایجاد می‌کند، مدیریت ورود آب‌های روان به سد‌های استان بوشهر، استفاده از آب باران برای آبیاری نخلستان‌ها و جلوگیری از خسارت به زمین‌های کشاورزی از دیگر مواردی بود که استاندار بوشهر به آن‌ها اشاره کرد.

محمدی‌زاده گفت: آموزش و پرورش فردا و پس فردا کلاس‌های آموزشی را به‌صورت مجازی برگزار کند.

انتهای پیام/ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.