سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای اُمیکرون به خوزستان کشیده شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قطعا می‌توان گفت سویه اُمیکرون در خوزستان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روزانه درصد خاصی از تست افراد مثبت مبتلا به کرونا در خوزستان بررسی می‌شود و هر چند در این آزمایش‌ها موردی از اُمیکرون مشاهده نشده است، اما قطعا می‌توان گفت سویه اُمیکرون در خوزستان وجود دارد.

او گفت: روند بیماری کووید ۱۹ در این استان و تست‌های انجام شده همچنان کاهشی بوده به گونه‌ای که در ۲ هفته قبل ۹۰۰ تست کرونا انجام شد، ولی در هفته گذشته این رقم به ۷۵۰ مورد کاهش یافت.

سرمست گفت: موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان در هفته منتهی به ۱۰ دی ماه نسبت به هفته قبل از آن ۲۱.۶ کاهش یافته همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب صفر و ۲۲.۲ درصد کاهشی بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان روزانه موارد مثبت کرونا در هفته گذشته در این استان بین ۱۵ تا ۲۵ مورد بود و تعداد موارد روزانه بستری پنج مورد بوده و روند بستری در آی سی یو نیز کاهشی بوده است.

این مقام مسئول گفت: تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور از پنج نفر به ۴۳ نفر افزایش یافته است لذا از هم استانی‌ها درخواست داریم از سفر به برخی استان‌های کشور پرهیز کنند.

او گفت تاکنون ۸۳ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲ سال خوزستان یک دُز و ۶۷ درصد هر ۲ دُز را تزریق کردند، اما وضعیت واکسیناسیون در شهرستان‌های دشت آزادگان، شادگان و کارون مطلوب نیست و باید چاره‌ای برای این موضوع اندیشید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ممکن است برخی پرسنل در امر واکسیناسیون در استان دارای ضعف باشند که این مشکل باید برطرف شود و استقبال از دُز سوم واکسیناسیون در شهر‌های اهواز، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان خوب است.

سرمست گفت: پوشش نوبت سوم واکسن در هفته گذشته ۱۰.۵ درصد بود در حالی که ۲ هفته قبل این میران ۶ درصد بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ دی ۱۴۰۰
با اینکه اومیکرون در خوزستان هست چرا همچنان مدارط حضوری می باشد؟
واقعا دانش آموزان که در سنین کودک و نوجوان هستن اصلا بلد نیستن که مسائل باداشتی و فاصله گذاری رو رعایت کنن. حتی اگر در بهترین حالت رعایت هم کنن در زنگ تفریح ماسکهاشون رو برمیدارن و با دوستانشون خوراکی میخورن.
واقعا باز بودن مدارس و حضور دانش اموزا باعث شیوع هرچه بیشتر و سریعتر بیماری میشود