سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش زمان صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به ۳ روز

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام خواهد شد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر میمنت آبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس گفت: استان فارس یکی از استان های مستعد، تأثیرگذار و پهناور در سطح کشور است و لازم است تا متناسب با وسعت و توانمندی های استان در بحث مهارت آموزی سهیم باشد.

او افزود: حمایت از بخش خصوصی یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و صدور مجوز های سه روزه برای مؤسسان آموزشگاه‌های آزاد و همچنین ارائه تسهیلات به آنان به منظور حمایت از بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

میمنت آبادی ادامه داد: از مدیر کل جدید استان انتظار داریم با توجه به تجارب ارزنده و دانشی که در حوزه آموزش های مهارتی دارند باعث ایجاد تحول در سطح استان شده و توجه ویژه ای به کارآفرینی و توسعه رشته های مهارتی منجر به اشتغال داشته باشند.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز گفت: رسالت آموزش های فنی و حرفه ای به معنی واقعی کلمه در راستای شعار سال و فرمایشات مقام عظمای ولایت است.

او لازمه پشتیبانی از تولید را تربیت افراد ماهر و توانمند دانسته و بیان کرد: توانمند سازی جوانان و افراد جویای کار از طریق ارائه آموزش های مهارتی وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

این مقام مسئول گفت: امروزه در سطح جامعه تعداد قابل ملاحظه ای فارغ التحصیل فاقد مهارت بیکار داریم و این در حالی است که افرادی با سطح تحصیلات پایین تر که از یک یا چند مهارت کلیدی برخوردارند به سادگی جذب بازار کار شده و می توانند به شغلی پایدار دست یابند.

کریمی ضمن اعلام حمایت استانداری فارس از آموزش های فنی و حرفه ای ایجاد تغییر و تحول در حوزه مدیران کل را امری اجتناب ناپذیر و با هدف پیشرفت و ترقی ایران اسلامی دانست.

در این مراسم از خدمات چندین ساله حشمت کوشکی، مدیر کل سابق استان قدردانی و دکتر رهام کیائی به عنوان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس معارفه شد.

رهام کیائی سوابقی از جمله معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیرکل دفتر بودجه و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و معاون آموزش فنی و حرفه ای استان همدان را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.