سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان سرشماری حیات وحش استان یزد

مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: سرشماری حیات وحش استان از اواسط پائیز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه شروع شد و در منطقه حفاظت شده کوه بافق به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پور ملایی مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت: تخمین جمعیت علفخواران وحشی در ۱۴ منطقه تحت مدیریت استان (۱ پارک ملی، ۵ پناهگاه حیات وحش، سه منطقه حفاظت شده و چهرمنطقه شکار ممنوع) و سه قرق اختصاصی با برنامه ریزی و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نیز با همکاری محیط بانان، قرقبانان و همیاران محلی مورد اعتماد در قالب ۲۰۰ گروه پیاده و موتوری در طی ۲۵ روز انجام شد.

او ادامه داد: سرشماری علف خواران وحشی استان هر ساله با هدف بررسی تغییرات جمعیتی و پایش زیستگاه‌های طبیعی و همچنین بیماری‌ها و تهدیدات حیات وحش در فصل پائیز و زمستان صورت می‌پذیرد.

پور ملایی گفت: مناطق تحت مدیریت و همچنین قرق‌های اختصاصی ۱۶.۸ % مساحت استان را شامل می‌شوند که این مناطق با داشتن زیستگاه متنوع کوهستانی، تپه ماهوری و بیابانی جمعیت مناسبی از علف خوارن وحشی از جمله گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی و جبیر را در خود جای داده اند که نتایج سرشماری امسال نشان داد که علیرغم خشکسالی رخ داده، رشد جمعیت حیات وحش استان در بیشتر مناطق روند ثابتی داشته است و این ثبات نشان از حفاظت و مدیریت صحیح جمعیت حیات وحش استان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.