سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت بیان مسائل لرستان در دانشگاه‌ها

سرپرست دانشگاه لرستان بر مطرح کردن مسائل استان در ابعاد کشاورزی، دامپروری، شیلات و آب در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی نظری،سرپرست دانشگاه لرستان گفت: هیات‌های اندیشه ورز، آنجایی تشکیل می‌شود که نخبگان و دانشمندان حضور دارند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه لرستان، اعضای هیات علمی با سطوح مختلف علمی، از استادتمام، دانشیار، استادیار و مربی تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی حضوری فعال در رشته‌های مختلف دارند، بیان کرد: این بهترین ظرفیتی است که بتوانیم مسائل را در هیات‌های اندیشه‌ورز عرضه کنیم.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه عرضه کردن باید روش‌مند باشد و می‌توان مسائل را برای دانشجویان دکتری که اقدام به تهیه رساله خود می‌کنند مطرح شود، گفت: می‌توان مسائل لرستان را در ابعاد کشاورزی، دامپروری، شیلات و آب مطرح کرد.

وی تصریح کرد: بایسته است که مسائل اجتماعی جامعه را از طریق دانشکده ادبیات و علوم انسانی عرضه و با راهنمایی اساتید باتجربه که بسیاری از آنان جزو چهره‌های ملی و بین‌المللی هستند، ریزمسائل را در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، قضایی، اقتصادی مطرح و بررسی و راهکار برای حل این مشکلات پیدا شود.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد یکی از دغدغه‌های نظام است، بیان کرد: همچنین کشاورزی نیز پایه و اساس تولید بوده و با شعار سال نیز سازگاری دارد و همانگونه که باید در ابعاد صنعت مسائل را به دانشگاه اعلام کنند.

سرپرست دانشگاه لرستان با تاکید براینکه دانشگاه‌ها بهترین هیات‌های اندیشه‌ورز هستند، عنوان کرد: دانشجویان خلاق تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها بهترین ظرفیت برای حل مسائل جامعه محسوب می‌شوند.

وی افزود: بایسته است که صنعت رویکرد خود را اصلاح کند و سرعت ببخشد و به دانشگاه‌ها اطمینان و اعتماد کند چراکه شفای درد‌های مزمن جامعه در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و صنعتی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است آنجایی که هیات‌های اندیشه‌ورز و اندیشمندان حضور دارند.

نظری اظهار کرد: بیاییم مسائل جامعه را به دانشگاه‌ها عرضه و از اندیشمندان و محققین و دانشگاهیان راهکار مسائل را مطالبه کنیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.