سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و اوکراین در بحبوحه تنش با روسیه

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن قرار است هفته آینده با ولودیمیر زلنسکی درباره تحولات اوکراین و تنش‌هایش با روسیه گفت‌وگو داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام کاخ سفید، امروز (جمعه) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد روز یکشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کند.

طبق گفت این مقام کاخ سفید، دو طرف در این گفت‌وگو قرار است تحولات اخیر منطقه و درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

اظهارات این مقام آمریکایی یک روز پس از گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن بیان شد. درپی تماس تلفنی بین رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور آمریکا، کرملین اعلام کرد که مسکو در این گفت‌وگو بر لزوم مذاکره با واشنگتن برای تضمین عدم گسترش ناتو به شرق تأکید کرده است.

کرملین تأکید کرد که طرف روسی همچنین اعلام کرد که گزینه تحریم‌های گسترده علیه روسیه در صورت تشدید تنش برسر اوکراین اشتباه بزرگی است که روابط روسیه و آمریکا را به طور کامل تهدید می‌کند.

چندی پیش نیز سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: «زلنسکی اقدامات دیوانه‌واری را در بسیاری از مواقع انجام می‌دهد غربی‌ها نگران حماقت فزاینده او هستند. زلنسکی به زودی یک جنگ را شعله‌ور خواهد کرد.»

قابل ذکر است که تنش‌های بین روسیه و ناتو برای تجمع نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین افزایش یافته است و آمریکایی‌ها بدون هیچ سندی ادعا کرده اند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد. اما مقامات روس بار‌ها‌ این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بازی غرب می‌دانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.