سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سانا:

آوارگی بیش از ۱۴۰۰ خانواده سوری در پی حملات ترکیه به الحسکه

صد‌ها خانواده سوری بعد از حملات ترکیه به حومه الحسکه مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند و به اردوگاه پناه‌جویان رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مقامات شهر‌های «ابو راسین» و «تل تمر» در حومه «الحسکه» اعلام کردند هزاران نفر از مردم این شهر‌ها بعد از حملات مکرر نظامیان ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن مردم این مناطق شده، مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و به اردوگاه‌های پناه‌جویان رفته‌اند.

«ابراهیم خلف» یکی از مقامات استان الحسکه در مصاحبه‌ای اعلام کرد در حالی که تعداد خانواده‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند به عدد ۱۴۹۱ رسیده است تیم‌های نظارتی مجبور هستند تا به این خانواده‌ها مدام سر بزنند تا نیاز‌های آنان را شناسایی و راه‌حلی برای آن بیابند.

شب گذشته نیز بر اثر حملات توپخانه‌ای نظامیان ترکیه و عناصر وابسته به آن به روستای الاسدیه شهر ابو راسین و چندین منطقه در حومه شمال غربی الحسکه ۳ غیرنظامی از جمله یک کودک و یک زن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ترکیه از سال ۲۰۱۹ در عملیاتی به شمال شرق سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم حمله کرد. بر اثر این حمله ۳۰۰ هزار نفر آواره شدند. با اینکه مقامات سوریه بار‌ها از سازمان ملل خواسته‌اند به اقدامات غیرقانونی ترکیه در این کشور پاسخ دهند و این کشور را مجبور به ترک شمال سوریه کنند، اما مقامات ترکیه بار‌ها اعزام نیرو به سوریه را تمدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.