سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون علیه کرونا یک ضرورت انکار نشدنی است

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: نوع واکسن، بازه زمانی و تعداد نوبت‌های واکسن به هیچ عنوان دلیل بر عدم رعایت شیوه نامه‌ها نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: به هیچ عنوان تزریق دو دز واکسن کووید ۱۹ دلیلی بر ماسک نزدن، مسافرت، مهمانی رفتن و مبتلا نشدن به کرونا نیست، واکسن فقط می‌تواند از وخیم شدن وضعیت مبتلایان و در ادامه کاهش مرگ و میر کرونایی اثر گذار باشد.

شکوهی با اشاره به اینکه واکسینه شدن در برابر کرونا و رعایت درست شیوه نامه‌ها با هدف کنترل کرونا یک وظیفه اجتماعی است افزود: به محض مشاهده هر علامتی فرد باید خود را قرنطینه کند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا یک ضرورت انکار نشدنی است، گفت: همه باید در برابر کرونا واکسینه شوند، مشکلات جسمی و روانی که بهبود یافتگان کرونایی همچنان با آن درگیر هستند بسیار زیاد و متنوع است، اصلاً نباید فکر کرد قطعاً بعد از ابتلاء به کرونا بهبودی کامل حاصل می‌شود، بسیاری از افراد همچنان بعد از بهبودی با عارضه‌های کرونا درگیر هستند.

شکوهی افزود: توصیه‌های بهداشتی را با هدف پیشگیری از ابتلاء باید رعایت کرد، نوع واکسن، بازه زمانی و تعداد نوبت‌های واکسن کووید ۱۹، به هیچ عنوان دلیل بر عدم رعایت شیوه نامه‌ها نیست.

وی با یادآوری این موضوع که کرونا به راحتی از فردی به فرد دیگری منتقل می‌شود گفت: به طور غیر مستقیم دلیل اصلی بیشتر مرگ‌هایی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ اتفاق می‌افتد، افرادی هستند که توصیه‌ها را نادیده گرفته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.