سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش سرنشینان کشتی‌های ورودی به بندر امام برای جلوگیری از اُمیکرون  

رییس شبکه بهداشت و درمان ماهشهر از کنترل دقیق و پایش مستمر سرنشینان کشتی‌های خارجی پهلو گرفته در بندر امام و بندر صادارتی ماهشهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شنبدی رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: کارکنان شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر تمام سرنشینان کشتی‌ها را به دقت پایش و غربالگری می‌کنند و نفراتی که تست پی. سی. آر آن‌ها مثبت می‌شود را قرنطینه می‌کنند و تاکنون موردی از سوش اُمیکرون در شهرستان ماهشهر گزارش نشده است.

او افزود: سوش اُمیکرون بسیاری از کشور‌های دنیا را درگیر کرده و به کشور ما هم وارد شده است و این سوش هنوز به یک اپیدمی غالب در ایران تبدیل نشده است، اما ممکن است به سوش غالب تبدیل شود.

شنبدی اضافه کرد: برخی معتقدند سوش اُمیکرون شدت کمتری نسبت به سوش دلتا دارد، ولی با توجه به اینکه تعداد افراد بیشتری را مبتلا می‌کند، ممکن است تعداد بیماران بستری نیز افزایش پیدا کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: این سوش افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تهدید می‌کند و احتمال بستری در بیمارستان برای این بیماران نسبت به سایر مبتلایان بیشتر است و تشخیص اُمیکرون از سرماخوردگی و آنفلوآنزا یکی از مشکلاتی است که کادر درمان با آن درگیر هستند که اگر این سوش به عنوان سوش غالب در شهرستان شناسایی شود، همه موارد را به عنوان اُمیکرون در نظر خواهیم گرفت.

این مقام مسئول افزود: انتظار داریم مردم به صورت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و از سهل انگاری و عادی انگاری بپرهیزند و افرادی می‌توانند دز سوم را تزریق کنند که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد و نوع واکسن در این موضوع مهم نیست.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.