سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق حدود ۶ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: حدود ۶ میلیون دز واکسن کرونا تاکنون به جامعه هدف در استان تزریق شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سویه اُمیکرون در دنیا یکه تازی می‌کند و کشور‌های مختلفی را درگیر کرده است به گونه‌ای که تاکنون در بیش از ۱۱۰ کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

او افزود: در بررسی انجام شده از هر ۱۷ بیمار بستری شده مبتلا به اُمیکرون فقط یک نفر واکسیناسیون کامل انجام داده است، و این موضوع نشان می‌دهد کسانی که واکسیناسیون کاملی دارند کمتر دچار اُمیکرون می‌شوند.

علوی اضافه کرد: روند واکسیناسیون در استان با شتاب خوبی در حال انجام است گفت: تاکنون ۸۲.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان یک دُز، ۶۶.۷ درصد دُز دوم و ۹ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیش از ۹۱.۵ درصد جمعیت دانش آموزی خوزستان تاکنون دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۱۸ درصد از افرادی که دُز اول را زده‌اند، هنوز برای دُز دوم مراجعه نکرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: برخی از مشاغل مثل نانوایی ها، رستوران‌ها و پاساژ‌ها اصلا شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند؛ همچنین داروخانه‌ها و مطب‌ها جزو اماکن شلوغ و حساس هستند که حتما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.