سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۶ درصدی کسب و کار‌های اینترنتی در کردستان

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: امسال کسب و کارهای اینترنتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم ادریسی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال۲۵۶ کسب و کار اینترنتی جدید، فعالیت خود را در کردستان آغاز کرده اند که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد بیشتر است.

ادریسی با اشاره به فعالیت ۷۰۷ کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیکی در کردستان، اضافه کرد: به دلیل شرایط کرونایی بسیاری از کسب و کار‌ها از طریق شبکه اینترنت به مشتریان خود کالا و خدمات عرضه می‌کنند که با با توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان، شغل‌های اینترنتی در همه شهرستان‌ها و برخی از روستا‌های استان فعال هستند.

او افزود: برخی از استارتاپ‌های استان در حوزه خدمات جابجایی کالا و مرسولات، فروش الکترونیکی، فروش مایحتاج روزانه، خدمات فروش بدون نیاز به کارت بانکی و حوزه آموزش الکترونیک توانسته‌اند بحران کرونا را به فرصتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود تبدیل کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: اگر چه استارتاپ‌ها با ایده‌هایی نوآورانه در حوزه خدمات می‌توانند در مسیر توسعه و درآمدزایی کشور گام‌های بلندی بردارند، اما نکته مهم این است که در صورت وقوع اتفاقاتی پیش‌بینی نشده، تضمینی برای موفقیت آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.