سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۳۴ هزار و ۵۲۴ واحد خون در ۹ ماهه اول امسال

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۳۴ هزار و ۵۲۴ واحد خون در ۹ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد اسداللهی معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به مراجعه ۴۲ هزار و ۴۸۰ اهدا کننده خون در ۹ ماهه اول امسال گفت : از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او گفت : ۵۹۹۰ نفر از افراد مراجعه کننده به دلایل پزشکی و سایر مشکلات خاص متاسفانه موفق به اهدای خون نشدند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در مجموع میزان اهدای خون در امسال دو درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

اسداللهی افزود: از مجموع اهدا کنندگان در ۹ ماهه امسال ۳۲ هزار و ۵۶۶ نفر مرد و ۱۹۶۲ نفر زن هستند.

این مسئول ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که تنها ۵.۶ درصد اهداکنندگان زن هستند که هرچند نسبت به مدت مشابه پارسال قدری افزایش یافته، اما باز هم درصد بسیار پایینی است.

اسداللهی گفت: A مثبت و O مثبت بیشترین و AB منفی و O منفی هم کمترین گروه‌های اهدایی را در سال جاری تشکیل می‌دهند.

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه به آمار اهدای پلاکت اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه اول امسال ۱۱۳۲ مورد اهدای پلاکت داشته ایم.

اسداللهی با بیان اینکه هر فرد در طول سال سه تا چهار بار توان اهدای خون دارد گفت: مردان می‌توانند چهار بار در سال خون بدهند و این میزان برای زنان سه بار در سال توصیه شده است.

او افزود: خوندهی هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند و قبل از اهدای خون، پزشکان مرکز تمام آزمایش‌های مربوط به کم خونی، فشار، بررسی انواع بیماری و ... را انجام می‌دهند.

اسداللهی ادامه داد: ۵۹۹۰ نفری که امسال مراجعه کرده و موفق به اهدای خون نشده اند به دلیل انجام همین موارد است که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده فرد کم خون است یا فشار خون مناسبی ندارد و ... از او خون گرفته نشده است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: بنابراین افراد می‌توانند بدون دغدغه برای اهدای خون مراجعه کنند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

اسداللهی با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در فصول سرد سال گفت: در فصل سرما متاسفانه آمار مراجعان کاهش می‌یابد، درحالیکه در هیچ زمان از سال نیاز به خون در مراکز درمانی کاهش نمی‌یابد، بنابراین از تمام افراد درخواست داریم برای اهدای خون در تمام طول سال مراجعه داشته باشند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.