سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصرت‌هایی که خدا نصیب انقلاب اسلامی کرد +صوت‌منتشر نشده حاج قاسم

۳۹ سال پیش سپهبد قاسم سلیمانی در جمع رزمندگان اسلام از نصرت‌الهی سخن به میان آورد که مردم ایران نیز نمونه دیگری از این نصرت الهی را در ۹ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به چشم خود نظاره کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سپهبد شهید قاسم سلیمانی در یازدهم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در جمع همرزمانش در عملیات والفجر مقدماتی از نقش توکل و اعتماد به خدای متعال در پیشبرد اهداف انقلاب به خصوص در جبهه سخن به میان آورده است.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از سپهبد شهید قاسم  سلیمانی است که به مناسبت ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت، این صوت تاریخی را برای نخستین‌بار منتشر می شود:

حضور در جبهه با دست‌های خالی

ما در طول دفاع مقدس موقعی که جنگ بر ما تحمیل شد، موقعی که به ما حمله کردند و آمدند که به‌ اصطلاح انقلاب را از بین ببرند، اسلام را از بین ببرند، هیچ نداشتیم. برادرهایی که در جریان جنگ بودند، می‌دانند که اوایل جنگ چه وضعی داشتیم.

یک مملکت انقلاب کرده به هم ریخته‌ای با آن وضع ارتشش که نه فرمانده‌ای داشت و نه چیزی سرش می‌شد و نه چیزی داشت و اگر وسایلی هم بودند تمام آمریکایی‌ها رویشان بودند و با رفتن آن‌ها همه می‌خوابیدند. یک همچین مملکتی، یک همچین جنگی به او تحمیل شد.

آمدند و دیدیم که در آن سال‌های اول جنگ، یک سال اول جنگ چه‌کار نکردند و خدا دیدید چه نصرت‌هایی نصیب ما کرد، چگونه خدا کمک‌مان کرد. در تمام عملیات‌ها، خدا کمک‌مان کرد. با این وضعی که خودمان از نظر آموزشی داشتیم، از نظر کمی، نیروی محصل، بقال، کشاورز، کارگر، همه آمدند اینجا فرمانده جنگ شدند، مسئول جنگ شدند، رزمنده شدند، عهد کردند و جنگ را به پیروزی رساندند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۰ دی ۱۴۰۰
اااا
الان حاج قاسم را کشف کردین سالهای سال در کرمان کشف شده بود ولی دوستان پایتخت نشین اجازه بروز و رشد همچنین کسانی را نمیدهند بگردید
دیگر حاج قاسمها را از دست ندهیم
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
جات خیلی خالیه حاج قاسم,دیگه ایران و ایرانی مثل شما رو نخواهد دید,خاکی و مردمی,کسی که تمام وجود و زندگیش رو برای مردم کشورش گذاشت,کدوم یک از کردارهای الان مثل تو هستند؟ک هرچی داشت و نداشت رو برای مردمش بخواد نه برای آقا زاده هاش!ب خون پاک و اسمت قسم امروز بخشی از مستندی ک درباره ی شما بود رو دیدم ,بغض خفه کننده ای سراغم اومد,کاش بودی و میدیدی ک بعضی ها برای رسیدن پست و مقام چ است و پایی میزنند و مردم رو با مشکلاتشون رها کردند
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
دلم بدجور تنگه سردار
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
كجاييد اي شهيدان خدايي
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
روحشان شاد سردار عزیزم و روح همه شهدای هشت سال دفاع مقدس که از جان گذشتند. شب جمعه برای شادی روح همه شهدا صلوات بفرستیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
عامل اسیدپاشی به سه زن در یکی‌از پارک‌های شهریار دستگیر شد
به گفته فرمانده پلیس غرب استان تهران فردی که به سه زن در پارکی در شهرستان شهریار اسید پاشیده بود، دستگیر شده است. پیشتر به نقل از معاون اجتماعی نیروی انتظامی غرب استان تهران گفته شده بود عامل اسید‌پاشی یک زن است.