سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حمایت از صادرکنندگان اولویت اصلی وزارت صنعت و معدن است

فاطمی امین افزایش صادرات و حمایت از صادرکنندگان را از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و گفت: وزارت صمت از صادرات کالا‌های تولیدی در زمینه تامین سرمایه در گردش و بازاریابی خارجی حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر پنجشنبه در جریان سفر رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به قم و بازدید از واحد‌های صنعتی استان  قم گفت: ایران در بخش لوازم خانگی در کل کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و امیدواریم این واحد‌ها با حمایت‌ها و اقدامات انجام شده سریع‌تر به سمت صادرات و ارزآوری حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دغدغه‌های فعالان صنعتی و تولیدی قم را مورد توجه قرار داد وعنوان کرد: وظیفه وزارت صمت حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی، معدنی و صنفی است تا دغدغه فعالان اقتصادی فقط کیفیت، فناوری و افزایش صادرات باشد.

فاطمی امین تصریح کرد: عمده اشتغال استان قم در حوزه صنعت است و این استان یکی از استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و از بخش صنعت قم حمایت خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل تامین آب واحد‌های صنعتی قم ابراز کرد: مشکل آب یک معضل عمومی در سطح کشور است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور یابند.

در جریان این سفر موضوع هایی، چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.