به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آخرین وضعیت پیشرفت طرح مترو شهر قم با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای آن ارائه شد.
عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا آغاز شد، راهاندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیمبندی شدهاست که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راهاندازی میشود.
وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تأمین واگن متروی قم اشاره کرد و افزود: برخی گزینهها آسانتر و برخی دیگر پایدارتر هستند.
وحیدی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده انواع مسائل آنها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.
وزیر کشور با اشاره به بحثهای صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت پروژه مونوریل گفت: مونوریل میتواند جایگزین خط دوم متروی قم شود.
وحیدی به بررسی گزینههای احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل ادامه داد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبتهایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمیتوان برای تعیین تکلیف مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راهحلهایی رسیدهایم و باید این راه حلها را پیش ببریم.
هیات دولت روز پنجشنبه به قم سفر کرد، در جریان این سفر موضوع هایی، چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ح