سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی:

به دنبال راه اندازی تولید واگن در منطقه تربت حیدریه هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: مجموعه احیاء ریل سپاهان در تلاش است فعالیت خود را در سطح خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه گسترش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی صبح امروز در آیین کلنگ زنی کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور در تربت حیدریه گفت: امروز اقدام جهادی در مرحله نخست به اندیشه جهادی نیاز دارد لذا اگر مبتنی بر یک اندیشه و نگاه اعمال و رفتار خود را تنظیم کنیم یقینا از امکان محرکه قوی برخوردار خواهیم بود.

وی گفت: شرط بعدی برای اقدام جهادی انسجام است و با پراکنده کاری و اقدامات متفرقه به جایی نمی‌رسیم، لذا یک دست شدن و نگاه و عمل مشترک داشتن یک ضرورت است زیرا که در عین حالی که سلایق مختلف داریم وحدت نظر معنا پیدا می‌کند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه‌ها نه در مبانی بلکه در مسایل روبنایی متعدد است و هنر ما این است تا انسجام عملی پیدا کنیم و در عین حال که سلایق مختلف با وحدت رویه اقدام و اولویت بندی‌ها را هم مد نظر قرار دهیم

نظری گفت: در تربت حیدریه با وجود شخصیت‌های معنوی و مدیران و مردم انتظار داریم این شهرستان که همچنان در انقلاب پیشتاز بودند در جبهه سازندگی و اقتصادی برای رفع مشکلات تلاش شود تا شهرستان را بعنوان الگو معرفی کنیم.

او گفت: در تلاش هستیم به همه موضوعات نگاه لازم را داشته باشیم، اما اولویت مسایل معیشتی و اقتصادی و اقدامات مرتبط با آن را می‌دانیم تا با مسوولان و مبتنی برجوشش‌های مردمی بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم در لایه‌های مختلف می‌توانند فعالیت کنند لذا راهبرد اساسی و قطعی حضور مردم در حوزه‌های اقتصادی است و از همه مردم تقاضا داریم با یک حرکت گسترده مردمی این مهم محقق شود.

نظری گفت: بسیاری از اهداف در استان قابل تحقق است و منتهی زمینه و شروطی دارد که آن هم در اختیار خودمان است که باید شروع کنیم.

او گفت: مجموعه احیاء ریل سپاهان در تلاش است فعالیت خود را در سطح استان گسترش دهد و بهره‌های آن هم نصیب مردم این استان شود و مردم آثار آن را ببینند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: این پروژه نباید صرفا کارخانه تعمییرات و نوسازی نباشد و به دنبال تولید واگن و در ادامه تعمیر و نگهداری آن هستیم.

جواهری مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: نخستین وبزرگترین کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری و چرخ محور شرق کشور در سوله‌ای با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم تا ۷ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: شرکت احیای سپاهان بعنوان سرمایه گذار اصلی این پروژه است که این شرکت بعنوان سهامی عام در تابلوی بازار فرابورس بالای ۶۰ هزار نفر سهامدار دارد.

وی گفت: این شرکت تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری مادر در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند که از جمله این پروژه‌ها حوزه حمل و نقل ریلی کشور است که کار خود را در سال ۹۶ با ۹۰ واگن شروع کرده و اکنون دارای ۲۰۰ واگن است.

جواهری گفت: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در شرکت احیا ریل سپاهان سرمایه گذاری شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ بعنوان بزرگترین دارنده ناوگان حمل و نقل ریلی بخش خصوصی کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: نخستین وبزرگترین کارخانه تعمییرات بازسازی و نوسازی واگن باری و چرخ محور شرق کشور در سوله‌ای به متراژ ۵ هزار متر مربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم تا ۷ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: این پروژه از طرح‌های مهم شرق کشور است و با توجه به تمرکز فعالیت در شرق کشور و دپوی پارکینگی و نزدیکی به محور‌های مواصلاتی و بخصوص معادن، مکان سنجی مناسبی برای آن صورت گرفته است.

جواهری گفت: طرح احداث کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری با هدف تعمیر اساسی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه انواع واگن باری در سال و نیز بازسازی بیش از ۴۰۰۰ چرخ و بانداژ در زمینی به مساحت ۵ هکتار در مجاورت راه آهن تربت حیدریه اجرا می‌شود.

وی گفت: این مجموعه اولین و بزرگترین کارخانه تعمیرات واگن باری در پهنه شرق کشور محسوب می‌شود و به کاهش ترافیک ناحیه از طریق جایگزینی تعمیراتی با نواحی تهران و اراک و افزایش سیر و حرکت ناوگان به علت نزدیکی به مبادی بار عمده در شرق کمک می‌کند.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: با راه اندازی این مجموعه پیش بینی می‌شود شاهد رشد ۳ الی ۵ درصدی حمل بار کل شبکه ریلی از محل افزایش ضریب آماده به کاری واگن و کاهش سیر واگن خالی در شبکه باشیم.

انتهای پیام//ا. غ.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.