سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هزار نهال به نام شهدا با پویش مردمی در شاهرود کاشته می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یک هزار نهال به نام شهدا با آغاز پویش مردمی «ایران قوی، ایران سرسبز» در شهرستان شاهرود کاشته می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه آغاز پویش «ایران قوی، ایران سرسبز» به خبرنگاران ابراز داشت: پویش مذکور در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز به کار کرد و تا ۱۵ اسفند و روز جشن درختکاری ادامه دارد.

وی افزایش درختکاری و ارتقاء پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی را از جمله اهداف اجرای پویش مردمی ایران قوی ایران سرسبز عنوان و بیان کرد: کلیه شهروندان در کنار سازمان بسیج سازندگی استان سمنان و دیگر دستگاه‌های اجرایی در دستیابی به اهداف این اقدام همکاری دارند.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز موظف به برنامه‌ریزی و حمایت از این پویش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، اضافه کرد: فعالیت پویش مذکور در اراضی ملی، جاده شاهرود طرود، مرتع چاه رجب در سطح ۳۰۰ هکتار و با استفاده از گونه بیابانی مانند تاغ آغاز شد.

مقاوم بودن به کم آبی ازجمله دلایل انتخاب گونه گیاهی تاغ از سوی مرادی حقیقی معرفی شد.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه‌های کاشت درخت، بذرکاری و بذرپاشی را از دیگر اهداف اجرای پویش «ایران قوی، ایران سرسبز» عنوان و بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان سعی دارد با استفاده از امکانات و منابع انسانی موجود در دستگاه‌های اجرایی مختلف این پویش را بدون اعمال هزینه به دولت اجرا کند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.