سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ باسوادی کرمانشاه نسبت به کشور چقدر است؟

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ باسوادی در کشور به بیش از ۹۶ درصد می‌رسد، گفت : این نرخ در استان ۲ دهم درصد بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه مانند دیگر مناطق کشور از حدود ۲ سال پیش درگیر ویروس کرونا شد و این امر مدارس را به تعطیلی کشاند.

او گفت : تعطیلی مدارس نگرانی‌های جدی را در خصوص آموزش دانش آموزان و تعلیم و یادگیری آن‌ها ایجاد کرد، اما تلاش‌های بی وقفه معلمان و دیگر مسئولان آموزش و پرورش باعث شد خلل چندانی در این روند پیش نیاید و امر مهم آموزش متوقف نشود.

بازوند افزود: در بحث آموزش‌های مجازی که از طریق برنامه شاد به دانش آموزان ارائه شد کرمانشاه طبق اذعان مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزو استان‌های پیشرو بود و خوشبختانه با زحمات معلمان زحمت‌کش وقفه‌ای ایجاد نشد.

استاندار کرمانشاه با استقبال از بازگشایی مدارس، آن را اقدامی پسندیده و تصمیمی صحیح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به سرعت واکسیناسیون و فروکش کردن کرونا، در‌های مدارس به روی دانش آموزان باز شد.

او خواستار رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی شد و گفت: دانش آموزان امانت‌های گران بهایی هستند که مسئولان آموزش و پرورش باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها مراقبت کنند، هرچند خانواده‌ها نیز نقش پررنگی در تداوم کاهش شیوع کرونا دارند.

بازوند با بیان اینکه مدرسه نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند و دانش آموزان به این نشاط نیاز دارند، گفت: آن‌ها چهره زیبای استانی هستند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خود چهره زیبای ایران اسلامی است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی این وزارتخانه برای حمایت از آموزش و پرورش کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: لازم است از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان هم که در این مدت تلاش‌های زیادی کردند قدردانی کنم.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار برای همه مردم نماد ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، فداکاری، خودباوری و خداباوری است.

بازوند گفت: محبوبیت کم نظیر حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر این سردار سرافراز به جهانیان نشان داده شد تا جایی که دشمنان ترس و واهمه اشان از شهادت حاج قاسم بیشتر از وجود باربرکتش بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.