سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی:

حمایت از آمر و ناهی جزء وظایف دستگاه قضاء است

رئیس کل دادگستری فارس گفت: به طور مستمر از امر به معروف و نهی از منکر حمایت خواهیم کرد و حمایت از آمر و ناهی جزء وظایف دستگاه قضاست.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در جلسه هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: به طور مستمر از امر به معروف و نهی از منکر حمایت خواهیم کرد و حمایت از آمر و ناهی جزء وظایف دستگاه قضاست و نسبت به منکرات علنی در سطح جامعه نیز اقداماتی انجام شده است.

او ادامه داد: دستگاه قضا بدون همراهی دیگر مسئولان، نهادها به تنهایی در همه موارد نمی‌تواند وارد شود و در راستای رسیدگی به مطالبات و دغدغه‌های اراده جمعی همه مسئولان استان را لازم دارد.

رئیس کل دادگستری فارس نسبت به جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر شیراز تاکید کرد و گفت: تا ظرف یک ماه آینده تعداد این دسته از افراد به کمترین حد در شیراز می‌رسد.

دبیر ستاد امر به معروف فارس نیز در این جلسه عنوان کرد: حوزه امر به معروف و نهی از منکر گسترده و فراگیر است و طبیعتا با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی کار را برای ما دشوار می‌کند اما ما با قوت و جدیت وظایف محوله را در راستای خدمت رسانی به آحاد جامعه انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام کرم عباسی ادامه داد: ما هر هفته به یکی از شهرستان‌های استان سفر می‌کنیم و از نزدیک شاهد هستیم که چگونه همکاران بدون هیچ چشم داشتی و با دلسوزی تمام برای فریضتین گام‌های بلندی برمی‌دارند.

او افزود: از آنجا که در برهه‌ای از زمان امر به معروف و نهی از منکر دچار بی مهری‌های فراوان شده، امید است با کمک دستگاه قضا و دیگر مسئولان دغدغه مند به اهداف والای این فریضتین که هدف سیدالشهداء(ع) از قیام عاشوراست، دست پیدا کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف فارس تصریح کرد: پیگیری مطالبات مردمی در خصوص معضلات اجتماعی سطح شهر جزء وظایف ما مسئولان است.

عباسی به همچنین به برخی از این مطالبات از قبیل؛ جمع آوری معتادین متجاهر، خانه‌های رها شده در جنوب شهر که محل تجمع معتادین و خرید و فروش مواد مخدر و ارتقا سطح امنیت محلات جنوب شهر و... اشاره کرد.

در این جلسه موضوعاتی همچون درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده‌های آمرین و ناهیان، حمایت بیشتر و بهتر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، ایجاد شعبه ویژه امر به معروف در شورای حل اختلاف و جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس، دادستان عمومی انقلاب شیراز، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، معاون دادستان و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح فارس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.