سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند به خوبی با امیکرون مقابله کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند از مرگ و میر ناشی از سویه جدید و خطرناک امیکرون جلوگیری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: از زمان شروع واکسیناسیون برعلیه بیماری کرونا آمار ابتلا و همچنین مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که این نشان دهنده عملکرد مثبت واکسن برعلیه این ویروس خطرناک است.

او افزود: کرونا تاکنون بیش از یک هزار تغییر ژنی داشته که به همین دلیل به ویروس هزار چهره نام گرفته است و فقط در صورت بالابردن ایمنی بدن از طریق واکسیناسیون می‌توان از گرفتارشدن و مرگ ناشی از سویه‌های خطرناک این ویروس در امان ماند.

به گفته کاظمی تاکنون ۸۷ درصد شهروندان اندیمشکی یک دوز و ۷۷درصد ۲دوز واکسن خود را دریافت کرده اند، اما برای ابتلا نشدن به امیکرون کافی نبوده و نیاز است افراد هرچه سریع‌تر چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

این مقام مسئول به شهروندان اضافه کرد: با توجه به اینکه دوز سوم واکسن ایمنی خوبی را در مقابل امیکرون ایجاد می‌کند، شهروندان برای ایمن ماندن از این جهش جدید هرچه سریع‌تر دوز سوم خود را دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: هنوز ۱۳ درصد از شهروندان اندیمشکی هیچ یک از دوز‌های واکسن خود را دریافت نکرده اند، اگر امیکرون در هفته‌های آینده تبدیل به ژن غالب شود به علت سرایت بسیار بالا و درگیری ریه در افراد، مرگ و میر بسیاری را در این گروه خواهیم داشت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.