سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی ۷۱ میلیون متر مکعبی در منابع آبی کرمانشاه

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از صرفه جویی ۷۱ میلیون متر مکعبی در منابع آبی استان با اجرای طرح سازگاری با کم آبی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادی معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : با تصویب طرح سازگاری با کم آبی از سال ۹۹ این طرح در امسال به ادارات متولی ابلاغ شد که در این طرح آب و فاضلاب، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، شهرداری و آب منطقه‌ای باید با برنامه‌های تعیین شده میزان مصرف آب را کاهش دهند.

او گفت : با اجرای طرح سازگاری با کم آبی باید تا آخر برنامه ششم دولت ۲۵۵ میلیون متر مکعب در منابع آبی استان کرمانشاه صرفه جویی شود.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع آبی صرف مصارف کشاورزی می‌شود، افزود: سازمان جهاد کشاورزی موظف است با اجرای طرح خاک ورزی، سایبان باغ ها، پوشش کانال ها، آبیاری قطره ای، توسعه کشت پاییزه و جایگزینی کشت‌های پر آب بر مانند ذرت با زعفران در مصرف آب صرفه جویی کند.

مرادی افزود: امسال در بخش کشاورزی استان صرفه جویی ۲۹/۳۵ میلیون متر مکعبی آب هدف گذاری شده که از این میزان تا کنون ۲۷/۶ میلیون متر مکعب محقق شده است.

ادامه داد: بر اساس برنامه تعیین شده آب منطقه‌ای نیز مکلف به صرفه جویی ۵۴ میلیون متر مکعبی آب در سال ۱۴۰۰ شده است که تا کنون ۳۹/۶۸میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای استان گفت: در بخش آب شرب شهری و روستایی آب و فاضلاب مکلف به صرفه جویی۴/۵میلیون متر مکعب آب شده که از ابتدای امسال تا کنون ۴/۳۵ میلیون متر مکعب آن محقق شده است.

مرادی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲هزار و ۸۰۰ حلقه چاه باید تعیین تکلیف شوند، افزود: امسال برای انسداد ۵۶۱ حلقه چاه برنامه ریزی شده که تاکنون ۲۹۷ حلقه چاه مسدود شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.