سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون قوه قضاییه؛

رونمایی از طرح ابتکاری «وکلای مصلح» دادگستری استان همدان

طرح ابتکاری «وکلای مصلح» دادگستری استان همدان با هدف ایجاد و ترویج صلح و سازش در پرونده‌های قضایی رونمایی و آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان در مراسم رونمایی از این طرح بیان کرد: این طرح به عنوان ابتکار دادگستری استان همدان ظرفیت ویژه‌ای در جهت برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی دارد که باید مورد توجه فعالان این بخش به خصوص وکلای دادگستری قرار گیرد.

اوافزود: برای استفاده از این طرح سامانه‌ای طراحی شده که مراجعه کنندگان می‌توانند اختلافات خود را به آسانی و با کمترین هزینه در کوتاهترین مراحل دادرسی و به نحو فوق العاده با نظارت دستگاه قضایی حل و فصل کرده و به نتیجه مطلوبی برسند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در طرح وکلای مصلح بدون هیچ‌گونه تشریفاتی، وکلا به صورت داوطلبانه با ارائه تصویر پروانه وکالت و امضای میثاق نامه به عضویت این سامانه در می‌آیند.

عدالتخواهادامه داد: وکیل مصلح موضوع اختلاف را در محیطی آرام و به دور از جانبداری از اشخاص به صورت دقیق واکاوی کرده و با رعایت انصاف تلاش خود را برای مصالحه و سازش توام با محوریت حق و حقانیت آن انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه وکلا با عضویت در این طرح و امضای میثاق نامه متعهد می‌شوند که در مسیر رفع تنش بین طرفین دعوا تا حد امکان تلاش کنند، اضافه کرد: عضویت در این طرح بدون محدودیت و اختیاری است و اسامی داوطلبان و اعضا در اختیار دادستان ها، روسای دادگاه تجدید نظر و قضات دادگستری‌ها قرار می‌گیرد.

عدالتخواه ادامه داد: پرونده افراد از سوی رئیس دادگاه به وکلای مصلح ارجاع و وکلای شاکیان با دعوت طرفین دعوا، جلسه مذاکره و اصلاحی بین آن‌ها برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه ۴۶۳ فقره پرونده قضایی تاکنون به این سامانه ارجاع شده است، افزود: این سامانه از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند که البته یک پرونده نیز در راستای فعالیت این طرح به صلح و سازش رسیده است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.