سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای کارآفرینی در حاشیه شهر مشهد

در شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به موضوع اشتغال و کارآفرینی اختصاص می‌یابد تا علاوه بر مسائل عمرانی و کالبدی شهر، به مسائل اجتماعی هم توجه کرده باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: شورا در کنار مردم است تا از حق حاشیه شهر دفاع و بتواند مشکلات این مناطق را حل کند. حاشیه شهر برای شورای ششم اهمیت موضوعی دارد و ما هم از شهرداری در این زمینه مطالبه داریم و هم از دیگر سازمان‌هایی که متولی امور شهر هستند و باید در حاشیه شهر کار کنند.

وی گفت: پروژه‌های ۱۰ میلیاردی دوساله است و در شورا سیاست گذاری شد تا با نظر خود مردم پروژه‌ها مشخص شود. البته در این منطقه ۲۰۰ میلیون تومان هم در شهرک شهیدرجایی و شهیدباهنر برای اشتغال و کارآفرینی مصوب شد تا علاوه بر مسائل عمرانی و کالبدی شهر، به مسائل اجتماعی هم توجه کرده باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: ساخت فضای سبز در این منطقه مشکل است. چون زمینی برای تملک وجود ندارد و پیداکردن زمین مناسب برای این کار سخت است. البته ساخت بوستان‌های بزرگ مقیاس در این محله تأثیری در سرانه فضای سبز مردم ندارد و نیاز است که در اینجا بوستان‌های کوچک در نقاط مختلف محله ساخته شود.

سلیمی گفت: امسال اولین بار، نقشه پراکندگی تملکات شهرداری تهیه می‌شود تا بدانیم ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در چه نقاطی هزینه می‌شود.

وی گفت: درباره تبدیل تجاری موقت به دائم هم در شورای اسلامی شهر طرحی در دست بررسی است که مالکان تجاری، مبلغ تجاری دائم را به صورت قسطی و شبیه اجاره به شرط تملیک به شهرداری پرداخت کنند تا این مشکل مشهد هم حل شود.

انتهای پیام//ا. د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.