سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از برگزیدگان جشنواره جهادگران علم وفناوری در اراک

در همایشی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی از برترین‌های علم و فناوری تجلیل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در همایشی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی در اراک از برترین‌های علم و فناوری استان مرکزی تجلیل شد.

رحیمی دبیر برگزاری این جشنواره گفت: فرآیند فراخوان و دریافت ایده‌ها امسال همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شد و ۱۷۸ اثر به دبیرخانه راه یافت ودر نهایت ۵۲ طرح در چهار سطح دانشجویی، دانش آموزی، اساتید و اختراعات برگزیده شد.

رحیمی استفاده از مهارت صاحبان فن و اندیشه، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با دانش بنیان‌ها و استفاده از نظرات نخبگان را رویکرد امیدآفرین این جشنواره دانست و ابراز امیدواری که تا با اعتماد افزایی برای صاحبان ایده‌های نوآورانه زمینه برای رشد و بالندگی کشور فراهم شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در این همایش علاج مشکلات اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای مقابله با تحریم‌ها، اقتصاد مردمی و دانش بنیان‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

مخلص الائمه افزود: سهم سالانه دانش بنیان‌ها در گردش مالی کشور ۲۰۰ میلیارد تومان است و این یعنی تنها ۴ درصد در اقتصاد ایران نقش دارند.

او با انتقاد از سهم ۷۷ درصدی نفت در اقتصاد کشور گفت: باید از اقتصاد نفت محور به دانش محور گذر کنیم و از ایده‌های خلاقانه و شجاعانه اندیشمندان برای بازکردن گره‌های کور اقتصادی کشور بهره ببریم.

استاندار مرکزی از مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی خواست برای جذب ایده‌های علمی واندیشه‌های نوآورانه سنگ اندازی نکنند.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این همایش جایگاه والای علمی کشورمان را در جهان مرهون مجاهدت‌های اندیشمندان و شهدای گرانقدرانقلاب اسلامی دانست.

سردار کریمی گفت: برای اشاعه تفکر والای انقلاب اسلامی در دنیا باید ارزش‌های دینی را در کنار طرح‌های خلاقیت محور به کار بست.

او اضافه کرد: نسل انقلابی در دوران‌های مختلف با اتکا به اندیشه‌های ناب انسانی و اسلامی و با پیوند دانشگاه و حوزه امنیت، اقتدار و توسعه همه جانبه کشور را تضمین می‌کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.