سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانسون مانعی در مسیر موفقیت محافظه کاران در انتخابات آینده انگلیس

نتایج نظرسنجی درباره شانس محافظه کاران انگلیس در انتخابات آینده نشان می‌دهد که بیشتر افراد، جانسون را مانعی در مسیر موفقیت حزب حاکم قلمداد می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نتایج یک نظرسنجی جدید درباره بخت محافظه کاران انگلیس در انتخابات آینده با هدایت فرد دیگری جز بوریس جانسون نشان می‌دهد، بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی، جانسون را مانعی در مسیر موفقیت محافظه کاران قلمداد می‌کنند.

نتایج نظرسنجی جدید موسسه اوپینیوم نشان می‌دهد، ریشی سوناک، وزیر خزانه داری انگلیس، بخت بیشتری برای رویارویی با کر استارمر از حزب کارگر در انتخابات پیش رو خواهد داشت.

شرکت کنندگان باور دارند اگر جانسون بر سر کار باشد، در مقایسه با سوناک، محافظه کاران در انتخابات ۶۰ کرسی کمتر به دست خواهند آورد. رقبای بالقوه سوناک برای ریاست حزب محافظه کار لیز تراس، وزیر امور خارجه و مایکل گاو، عضو کابینه انگلیس هستند که البته شرکت کنندگان بیم داشتند محافظه کاران با ریاست تراس ۴۰ کرسی و مایکل گاو ۷۰ کرسی از دست دهند.

علاوه بر این درصد کسانی که قصد داشتند در انتخابات شرکت کنند، ۳۹ در مقابل ۳۲ به سود حزب کارگر بود، اما وقتی نام بوریس جانسون به گزینه‌ها افزوده شد، آرای محافظه کاران به کمتر از ۳۰ درصد و اختلافشان با حزب کارگر به ۱۲ درصد رسید.

سوناک با اختلاف جذاب‌ترین گزینه شرکت کنندگان برای جانشینی جانسون است، اما حزب کارگر، البته با اختلاف اندک سه درصد، کماکان پیشتاز خواهد بود. اختلاف ۹ درصدی که بودن سوناک در راس حزب محافظه کار را در مقایسه با سایر گزینه‌ها ایجاد می‌کند، می‌تواند به قیمت ۶۰ کرسی تمام شود که اگر سوناک نباشد، حزب کارگر تصاحب خواهد کرد.

پیتر کلنر، رئیس سابق موسسه نظرسنجی یوگاو در این باره گفت: شاید یادآوری نام رهبران دو حزب اصلی رقیب، تاثیر اندکی بر گزینه انتخابی رای دهندگان داشته باشد، اما حقیقتی که بودن یا نبودن جانسون پنج درصد در آرای محافظه کاران تاثیر دارد، نشان می‌دهد او مانعی در مسیر موفقیت محافظه کاران است.

این در حالی است که حزب محافظه کار انگلیس به ریاست بوریس جانسون در انتخابات میان دوره‌ای این کشور که ماه قبل برگزاز شد، متحمل شکست سختی شد.

بوریس جانسون ۵۷ ساله دو سال پس از پیروزی در انتخابات سراسری، با وعده دستیابی به برگزیت، اکنون در معرض بحران جدی حاکمیت در میان محافظه‌کاران قرار گرفته است. برگزاری این انتخابات میان دوره‌ای و نتایج آن سنگ محکی برای میزان محبوبیت و حمایت مردمی از بوریس جانسون است که اخیرا به علت برخی رسوایی‌ها افت کرده است.

افشاگری‌های روزنامه‌ها و رسانه‌های انگلیسی درباره نقض شیوه نامه‌ها و محدودیت‌های بهداشتی در زمانی که مردم این کشور به شدن درگیر شیوع ویروس کرونا بودند، همچنین دو دستگی در حزب محافطه کار برای پذیرفتن گذرنامه بهداشتی عواملی است که باعث کاهش محبوبیت بوریس جانسون شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.