سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارژنگ جوادی مطرح کرد؛

رویکرد نوین پژوهشی در طرحهای کلان کشاورزی

ارژنگ جوادی از رویکرد نوین پژوهشی در طرحهای کلان کشاورزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  ارژنگ جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: نظام پژوهش، فناوری و نوآوری در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همراه با تحولات جهانی در حال پوست اندازی با رویکردی نوین است.

او در مراسم افتتاح برنامه‌های هفته انتقال یافته ها که در شهرکرد برگزار شد افزود: توجه به همه اجزا در یک فعالیت پژوهشی از جمله استخراج نیاز، انتخاب نیاز، نقش و سهم مشارکت کنندگان، تخصیص منابع، اجرا و پیگیری برونداد تا اثربخشی از نکات برجسته فرآیند جدید می‌باشد.

جوادی افززود: در این مسیر مشارکت ذینفعان، نقش بخش خصوصی، جامع نگری، ارتقاء مشارکت و مسأله محوری به عنوان مولفه‌های اساسی مدنظر قرار گرفته است.

او همچنین بر ارزش، حرمت، کرامت و اثربخشی نیروی انسانی در پیشبرد اهداف پژوهش و فناوری تاکید نمودو گفت:در مراحل مختلف یک پژوهش تعیین اولویت تحقیق با مشارکت و همراهی بخش اجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتشار و اجرایی شدن دستاورد یک پژوهش علمی با مشارکت بخش‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی میسر می‌گردد و در حوزه توسعه فناوری باید جدی ورود کرد.


بیشتر بخوانید


در این مراسم عطاالله ابراهیمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به اینکه در کشور ما ۴۱ صدم درصد هزینه برای حوزه پژوهش‌های کشاورزی می‌شود افزود: این در حالیست که در کشور‌های توسعه یافته بیش از سه درصد در بخش پژوهش سرمایه گذاری می‌شود و ضرورت دارد در تدوین برنامه هفتم توسعه و همچنین برنامه بودجه سال آینده در راستای توسعه تکنولوژی، سهم بودجه بخش پژوهشی تحقیقات کشاورزی افزایش یابد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.