سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وعده ۳ هزار بورسیه تحصیلی پاکستان به دانشجویان افغانستان + فیلم

افزایش بورسیه های تحصیلی برایند سفر سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان به پاکستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش بورسیه های تحصیلی برایند سفرسرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان به پاکستان. اومیگوید، این سفر پر دستاورد بوده است.

بیش از 50 هزار دانشجو افغانستانی در کشورهای همسایه از جمله ایران، ترکمنستان، تاجکستان، پاکستان و قزاقستان بورسیه هستند که از آن جمله تنها 2912 دانشجو در پاکستان مشغول به تحصلات عالی هستند.

سیستم بورسیه های تحصیلی از سوی این وزارت تعیین و تصویب خواهد شد و دانشجویان از طریق وزارت تحصیلات عالی انتخاب میشوند اما در داخل افغانستان دانشگاها هنوز دروازه های شان بسته است.

دانشجویان که در جریان تحصیل بوده حالا بی سرنوشتی در روند تحصیلی آنها را نگران ساخته است و از حکومت طالبان میخواهند تا زمینه تحصلات را دراخل از کشور نیز محیا سازد.
مشکل اساسی جدا سازی کلاس های درسی عنوان میشود، تصمیم که ازطرف وزارت تحصیلات عالی طالبان در افغانستان گرفته شده است.

دوبرابر شدن هزینه های وزارت تحصیلات در جدا سازی صنوف درسی دختران و پسران خود از چالش های اساسی در تحصیلات عالی عنوان میشود.

گفته میشود برعلاوه بورسیه های خارجی در افغانستان سالانه نزدیک به 200 هزار دانشجو شامل رقابت های آزاد در آزمون کانکور میشود که با محدودیت امکانات تحصیلات عالی نزدیک به 60 هزار این دانشجویان جذب تحصیلات عالی در کشور میشود.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.