سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

جلوگیری از افزایش قیمت ها باید به دغدغه مدیران تبدیل شود

افشارچی گفت: علل افزایش تورم در استان زنجان باید مورد بررسی قرار گیرد و انتظار می رود این موضوع به عنوان دغدغه کاری مورد توجه مسئولان امر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشارچی استاندار زنجان عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی امر باید به موضوع معیشت مردم حساسیت خاصی داشته باشند، گفت: اکثر مطبوعات زنجان به موضوع بالا بودن تورم در این استان پرداخته اند که طی بررسی های انجام شده مشخص شد که این موضوع در حوزه پوشاک بسیار ملموس بوده و بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

او با بیان اینکه در تورم مواد خوراکی با متوسط کشوری برابر هستیم، افزود: براین اساس علل افزایش تورم در استان زنجان باید مورد بررسی قرار گیرد و انتظار می رود این موضوع به عنوان دغدغه کاری مورد توجه مسئولان امر باشد.

افشارچی بااشاره به اینکه مدتی طول می کشد تا قیمت ها روند تثبیتی داشته باشد، گفت: ترغیب مردم و راه اندازی فروش الکترونیکی از طریق فضای مجازی و فروشگاه ها می تواند به کاهش گرانی ها کمک کند و از طرفی اجاره بهای مغازه های فروش پوشاک نیز خود عامل مهمی در افزایش قیمت کالا است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۲ هدف گذاری تعیین شده برای کاهش قیمت ها توجه به برگزاری نمایشگاه ها است، ادامه داد: این کار باید تا مدتی ادامه داشته باشد تا بتوان وضعیت روند کاهشی قیمتها را بررسی کرد.

افشارچی با بیان اینکه در ارتباط با گسترش فروشگاه های الکترونیک نیز باید حرکتهای جدی انجام گیرد، افزود: در ارتباط با کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نظیر برنج و دیگر اقلام به شاخص های مد نظر بازار نیز باید حساس بود و به این موضوع توجه جدی داشت.

او با اشاره به تهیه نرم افزار قیمت کالاها در استان زنجان گفت: این کار باید تا هفته آینده با رفع نواقص آماده شود و از طرفی به سمت راه اندازی بازارچه های فصلی و هفتگی پیش رفت و مردم خود به صورت خرد و کلان در توزیع و فروش، شرکت کنند تا زنجان از حیث قیمت این اقلام در سال آینده از میانگین کشوری پائین تر باشد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.