سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی دومین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

دومین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای چهارمحال و بختیاری در محله حاجی آباد شهرستان لردگان راه اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد فرهادی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای اندیشه در محله حاجی آباد لردگان به عنوان شعبه‌ای از کتابخانه شهید مطهری افتتاح شد.

او افزود: برای تهیه سازه و تجهیز این پیشخوان اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده و اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرکز فرهنگی از محل اعتبار تملک دارایی‌ها ردیف کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین اعتبارات نهاد کتابخانه‌ها تامین شده است.


بیشتر بخوانید


فرهادی اضافه کرد: با راه‌اندازی این پیشخوان امکان بهره‌مندی مردم ساکن در مناطق کمتر برخوردار از خدمات کتاب و کتابخوانی فراهم می‌شود و با توجه به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخوان‌ها، به طور متناوب کتاب‌های موردنیاز مراجعه‌کنندگان تامین و در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

او اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه‌ها و پیشخوان‌های خدمات کتابخانه‌ای با برپایی محافل ادبی و هنری، برگزاری جلسات مشاوره‌ای، فعال کردن بخش کودک همراه با قصه‌گویی و مهارت افزایی و همچنین پشتیبانی از کانون‌های قرآن و عترت به قرارگاه‌های فرهنگی تبدیل می‌شوند.

در ادامه محسن طهماسبی معاون فرماندار شهرستان لردگان تصریح کرد: در گذشته راه‌اندازی کتابخانه‌ها و ارائه خدمات مربوط به کتاب در مناطق کم برخوردار چندان که باید مورد توجه قرار نمی‌گرفت؛ در حالی که با توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌توان علاوه بر تعمق اندیشه و تفکر، شرایط را برای بهبود رفتار‌ها و مناسبات اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

او گفت: کتاب بیش از دیگر ابزار‌های فرهنگی می‌تواند در توسعه اندیشه در جامعه اثرگذار باشد و امید می‌رود با راه‌اندازی پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در محله حاجی‌آباد تغییرات مثبتی در جهت پیشرفت این محله در آینده روی دهد.

طهماسبی بیان کرد: شهرستان لردگان دارای چهار باب کتابخانه نهادی و صاحب دو باب پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای است.

او ادامه داد: نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای این شهرستان در هفته کتاب سال۱۳۹۹ به عنوان نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای کشور، به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.