سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی خبر داد؛

بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌های ناباروری در سال ۱۴۰۱

معاون بیمه سلامت گفت: در بودجه ۱۴۰۱ برای پوشش خدمات ناباروری اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رضایی معاون بیمه سلامت  پیرامون حمایت‌های بیمه از درمان ناباروری در کشور اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ برای پوشش خدمات ناباروری اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

معاون بیمه سلامت با اشاره به اینکه مراکز خصوصی را به رسمیت می‌شناسیم، افزود: در پوشش خدمات ناباروری با همه مراکز دولتی و خصوصی قرارداد می‌بندیم البته مصوبات شورای عالی بیمه برای پوشش تعرفه چهار نوع است لذا چهارنوع تعرفه خدمت در کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه تعرفه عمومی، دولتی ، عمومی غیردولتی و خصوصی داریم ادامه داد: باید بتوانم حق انتخاب بیشتری برای مردم قائل باشیم و صرفاً در حد مراکز دولتی و عمومی پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نباشیم.

رضایی با اشاره به اینکه بیمه سلامت هزینه های درمان ناباروری را پرداخت می کند، بیان کرد: زوجین نابارور می‌توانند با ارائه مدارک پرداختی و هزینه‌ها به ادارات کل بیمه سلامت در استان‌ها ،خسارت بیمه‌ای دریافت کنند.

معاون بیمه سلامت با اشاره به اینکه ما در حد تعرفه دولتی و عمومی مصوب مشکلی نداریم، گفت:  وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار تشخیص می‌دهد که تعرفه را با بخش عمومی پوشش دهیم و گرنه ما به عنوان یک سازمان بیمه گر با تعرفه بخش خصوصی مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت برای پوشش ۹۰ درصدی خدمات درمان ناباروری در مراکز عمومی غیردولتی آمادگی دارد، با حمایت دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی اعتبارات لازم برای پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری اختصاص داده شد.

معاون بیمه سلامت بیان کرد: بسته خدمتی تعریف شده یک بسته کامل است که از خدمات اولیه مانند ویزیت پزشکان تا خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، تصویربرداری و اقدامات اصلی مورد نیاز برای درمان ناباروری، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

رضایی عنوان کرد: زوجینی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ هزینه‌هایی را بابت خدمات ناباروری متحمل شده‌اند، می‎توانند با ارائه مدارک پرداختی و هزینه‌ها به ادارات کل بیمه سلامت در استان‌ها خسارت بیمه‌ای دریافت کنند.

حمید چوبینه دبیر انجمن علمی تخصصی ناباروری ایران با اشاره به اینکه معیشت مردم به جهات مختلف مخصوصاً در حوزه درمان مشکلاتی دارد گفت: ما تقاضایی از مسئولان بیمه سلامت داریم و آن این است که بیماران نابارور از این مزیت حمایتی برخوردار باشند و بتوانند در مراکز مختلف درمانی اقدامات لازم را انجام دهند و فقط صرفاً بخش دولتی تحت وشش بیمه نباشد.

دبیر انجمن علمی تخصصی ناباروری ایران با اشاره به اینکه بیمه ارتباطاتی را با بخش‌های حوزه های مختلف دولتی و عمومی غیر دولتی دارد، افزود: باید بیمه بتواند هزینه های ناباروری در همه مراکز درمانی را تحت پوشش قرار دهد.

علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه ابن‌سینا در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه۹۰ مرکز درمان ناباروری در بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی در سطح کشور داریم،گفت: بسیج عمومی، همیاری و همدلی در همه مراکز لازم است تا این اعتبار در اختیار زوجین قرار بگیرد، برای سال‌های بعد این اعتبار باید به صورت پایدار باشد و افزایش پیدا کند.

صادقی تبار با اشاره به اینکه همه زوجین نابارور را باید دعوت کنیم تا به مراکز درمان بیایند و اقدامات لازم را انجام دهند ادامه داد: نزدیک به چهار میلیون زوج نابارور در کشورداریم، براساس آخرین بررسی‌ها، میانگین ناباروری در کل کشور ۲۰.۲ درصد است، ناباروری به چهار شیوه سرپایی، آی‌ یو آی ، آی وی اف و استفاده از رحم جایگزین قابل درمان است.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۰
مشکلات بیکاری و تورم درست کنید.خانواده هایی که مشکل ناباروری ندارن بچه بیارن