سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۹۷ درصد بوشهری‌ها باسواد هستند

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر جزء ۵ استان اول کشور در عرصه سوادآموزی است و ۹۷.۲ درصد جمعیت این استان باسواد هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با مسئولان آموزش و پرورش و سوادآموزی استان، ۷ دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: استان بوشهر جزء ۵ استان اول کشور در عرصه سوادآموزی است و اکنون ۹۷.۲ درصد جمعیت این استان باسواد هستند.

او افزود: امیدواریم به‌زودی جشن پایان بی‌سوادی در استان بوشهر برگزار شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: سلام بر توجه به سواد و فراگیری علم تاکید فراوانی دارد و جامعه‌ای سعادتمند است که به علم و ایمان مجهز باشد.

صفایی بوشهری گفت: بی‌سوادی آسیب‌های اجتماعی بیشتری رقم می‌زند و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد بیشترین جرم در گروه افراد بی‌سواد رخ‌ می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: ۱۵۰ آموزشیار در این استان فعالیت دارند و امسال سهمیه استان در عرصه سوادآموزی هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است که هزار و ۱۸۰ سوادآموز در دوره‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

علی موحدی افزود: ۳۰۰ نفر از اتباع خارجی و ۱۲۰ نفر از جامعه عشایر در کلاس‌های سوادآموزی استان بوشهر حضور دارند و  مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی بوشهر نیز ۵۰ نفر را زیر پوشش سوادآموزی قرار داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.