سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان صدور سالانه ۷۰۰۰ جواز فوت در بهشت سکینه (س)

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: با استقرار پزشک قانونی در بهشت سکینه (س) امکان صدور سالانه بیش از هفت هزار جواز فوت در این آرامستان فراهم‌شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمیدرضا عسگری، رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به این که دو آرامستان بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) به مساحت ۷۰ و ۲۲۰ هکتار توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج مدیریت می‌شوند، گفت: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار متوفی در آرامستان بهشت سکینه (س) و ۳۰۰ متوفی نیز در آرامستان بهشت (ع) جای گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج بابیان این که فاز نخست آرامستان بهشت علی (ع) شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این فاز بیش از ۴۰ هکتار است که امکان دفن بیش از هشت و هزار و ۴۰۰ متوفی در آن ایجادشده است.

او با اشاره به این که هزینه دفن اموات در بهشت علی (ع) یک‌سوم بهشت سکینه (س) است، افزود: در حال حاضر خدمات اداری و امواتی که قرار است در بهشت علی (ع) دفن شوند در آرامستان بهشت سکینه (س) انجام می‌شود و پس‌ازآن مراحل انتقال صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج بابیان این که سال گذشته شاهد بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی و سالن تشریح در آرامستان بهشت سکینه بودیم، افزود: با استقرار پزشک قانونی امکان صدور سالانه بیش از هفت هزار جواز فوت در این مجموعه فراهم‌شده است.

عسگری با اشاره به این که در سال‌های گذشته بهشت سکینه (س) کرج صرفاً یک مجموعه خدمت رسان بود، اما هم‌اکنون با اجرای طرح‌های مختلف به نهاد خدماتی اجتماعی تبدیل‌شده است، گفت: با اجرای طرح‌های مختلف، میانگین مدت‌زمان خدمت‌رسانی به شهروندان از ۵۰ دقیقه در سال‌های گذشته به ۳۰ دقیقه کاهش‌یافته است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج افزود: با توجه به خطرپذیر بودن فعالیت در بهشت سکینه (س) در ایام شیوع ویروس کرونا به‌خصوص طاهران و کارکنان مجموعه معراج، طی انجام مکاتبات و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، دوز سوم واکسن به پرسنل این سازمان تزریق‌شده تا آن‌ها بتوانند بدون دغدغه خدمات مطلوبی به مراجعان ارائه دهند.

انتهای پیام /ر.ن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.