سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمدوک تمایل به کناره گیری از نخست وزیری دارد

نخست وزیر سودان اعلام کرد تمایلی به ادامه کار در این منصب ندارد و خواستار انتخاب نخست وزیر دیگری برای کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی العربی، رسانه‌های سودانی اعلام کردند عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور از عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و محمود حمدان دقلو معاون وی خواست به دنبال نخست وزیر جدید باشند، زیرا وی دیگر تمایلی به ادامه فعالیت در پست نخست وزیری ندارد.

منابع رسانه‌ای سودانی به اهداف و انگیزه‌های حمدوک از این اقدام اشاره‌ای نکردند.

وی این موضع را در حالی اتخاذ می‌کند که کشور شاهد تظاهرات مردمی است که خواستار حکومت مدنی دموکراتیک در کشور هستند و توافق سیاسی حمدوک و البرهان را رد می‌کنند.

ارتش سودان پس از کودتا، عبدالله حمدوک را به عنوان نخست وزیر غیرنظامی به قدرت بازگرداند و وعده برگزاری انتخابات آزاد را در ژوئیه سال ۲۰۲۳ به سودانی‌ها داد، اما هنوز دولت تشکیل نداده است. در همین حال در جبهه مقابل، طرفداران دولت غیرنظامی، حمدوک را به خیانت متهم می‌کنند.

تقریبا یک ماه پس از کودتای سودان، عبدالله حمدوک قراردادی را با فرماندهان ارتش امضا کرد که به موجب آن توانست سمت خود را پس بگیرد، اما منوط به این که ژنرال البرهان دو سال دیگر در رأس تشکیلات انتقالی سودان باقی بماند. بر همین اساس، ژنرال‌های سودانی تا زمان انتخابات برنامه ریزی شده برای ژوئیه ۲۰۲۳ در قدرت باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.