سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام ششم طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با کرونا اجرا می‌شود

گام ششم طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری با محوریت پنج حیطه اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، در وبینار سراسری اجرای گام ششم و طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با تشریح تفاوت این گام نسبت به گام‌های قبلی گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال می‌باشد افزود: پیش‌بینی شده در وهله اول در گام ششم طرح شهید سلیمانی، ۶ مکز به تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان اضافه شود که نیازمند زیرساخت و مکان است.
جزایری به راه اندازی سامانه پیامکی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ تا ۳ هزار پیامک در استای افزایش آگاهی مردم درخصوص بیماری کرونا، سویه جدید، موارد بهداشتی و ... ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


او خاطرنشان کرد: هم اینک ۱۰ خط تلفن برای پاسخگویی به سوالات مردم درخصوص امیکرون، واکسیناسیون وموارد مرتبط با کرونا فعال میباشد که برای سهولت در این امر، نیازمند تخصیص سامانه ۴ رقمی از سوی مخابرات هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چنانچه مطب‌های خصوصی برای شناسایی و بیماریابی زودهنگام در قالب گام ششم طرح ملی حاج قاسم سلیمانی وارد مدار فعالیت شوند، علاوه بر ارائه خدمات مطلوب از شلوغی، ازدحام جمعیت، و حجم بالای کار مافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تا حدودی کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.