سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غار ده شیخ، دریچه ای برای ورود به دنیای اسرار آمیز قندیل های آهکی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا گفت: غار ده شیخ از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است که از سال ۹۱ پذیرای گردشگران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غار شگفت‌انگیز ده شیخ پاتاوه با قدمت ۱۳۵ میلیون سال به دوره دوم زمین شناسی تعلق دارد.

بهمنی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا گفت: غار ده شیخ که در طی قرن ها ناشناخته مانده بود در سال ۸۷ توسط چوپانی به طور اتفاقی کشف شد و بعد از سه سال در سال ۹۱ به میراث فرهنگی معرفی و پذیرای گردشگران شد.

او افزود: به هنگام ورود به این غار با دنیای اسرار آمیزی از قندیل های آهکی و ستون‌های زیبای طبیعی مواجه می‌شوید که چشم هر بیننده ای را به تحسین وامی دارد.

بهمنی ادامه داد: قندیل های آهکی این غار که هر دو و نیم سانتی متر آن یک قرن طول کشیده تشکیل شود همچنان در حال رشد است و به غار زنده شهرت دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا افزود: غار ده شیخ پاتاوه هفت دالان تو در تو و شش درب ورودی و خروجی دارد که هم اکنون گردشگران می توانند با ورود از یک درب آن زیبایی های این غار را ببینند.

برای رسیدن به غار ده شیخ پاتاوه باید ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر یاسوج و سی و پنج کیلومتر از طرف شهر سی سخت را طی کنید تا به روستای ده شیخ برسید و با گذر از پل تاریخی پاتاوه قدم به دنیای اسرار آمیز این غار زیبا بگذارید.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.