سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بی سابقه بیکاری، فقر و گرسنگی در کشور‌های عربی در سال ۲۰۲۱

بر اساس آمار‌های سازمان ملل و سازمان جهانی کار کشور‌های عربی در سال ۲۰۲۱ سطح بی سابقه‌ای از بیکاری، فقر و گرسنگی را تجربه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منطقه عربی امسال شاهد سطح بی سابقه میزان بیکاری، فقر و گرسنگی بود و اقتصاد بیشتر کشور‌های عربی به صورت شکننده از پیامد‌های همه گیری کرونا خارج شد.

بر اساس آمار‌های سازمان ملل و سازمان جهانی کار، در سال ۲۰۲۱ بالاترین میزان بیکاری مربوط به منطقه عربی بود. در این مدت، میزان بیکاری در منطقه عربی به ۱۱.۴ درصد افزایش یافت و مجموع افراد بیکار به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید. این در حالی است که متوسط میزان بیکاری در جهان در این سال شش و دو دهم درصد بود.

سازمان ملل همچنین به پدیده برابر نبودن زنان و مردان در بازار‌های کار کشور‌های عربی اشاره کرد. میزان بیکاری در بین زنان در کشور‌های عربی به حدود ۲۲ درصد افزایش داشت، در حالی که متوسط بیکاری زنان در جهان فقط شش و سه دهم درصد است.

گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از افزایش تعداد افراد گرسنه در کشور‌های عربی به ۶۹ میلیون نفر خبر داد که ۹۱ درصد در مقایسه با سال دو هزار، افزایش داشته است. فائو تشدید این پدیده را مربوط به عواملی مانند بحران‌های سیاسی، ناآرامی‌های اجتماعی و نابرابری، تغییرات آب و هوایی و محدود بودن منابع طبیعی و پیامد‌های اقتصادی همه گیری کرونا دانست.

بر این اساس، عراق با ۱.۲۳ درصد، مصر با ۶.۳ درصد، عربستان با ۰.۸ درصد، مغرب با ۱.۶ درصد، عمان با ۲.۴۶ درصد، قطر با ۴.۲۸ درصد، تونس با ۶.۳ درصد، اردن با ۱.۶ درصد، فلسطین با ۷.۳ درصد، و سودان با ۳۶۶ درصد بیشترین میزان تورم را داشته اند.

این در حالی است که صندوق بین المللی پول اعلام کرد خروج کشور‌های عربی از پیامد‌های همه گیری کرونا شکننده بود و نرخ رشد اقتصادی این کشور‌ها به طور متوسط دو و هفت دهم درصد بوده است. البته این صندوق پیش بینی کرد سال آینده با افزایش تولید نفت، بهبود وضع بخش‌های گردشگری و صادرات و کاهش تعطیلی ها، میزان رشد اقتصادی این کشور‌ها به پنج و دو دهم درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
تورم که برای ما 40 درصده ؟؟؟؟؟