سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایرام اف:

از عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر حمایت کامل کشورش از عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی ترکیه، جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: گفتگو‌ها میان نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان به منظور بررسی راه‌های عادی سازی روابط آغاز شده است و باکو از عادی سازی روابط آنکارا و ایروان در همه سطوح حمایت می‌کند.

وی در نشست خبری سالانه خود در باکو گفت: باکو طی سال ۲۰۲۱ سیاست خارجی فعال، شفاف و ملی را پیگیری کرده است و برای تقویت دستاورد‌های جنگ قره باغ کوهستانی در عرصه دیپلماتیک و شناساندن واقعیت‌ها و شرایط جدید به وجود آمده در منطقه به جهانیان تلاش می‌کنیم.

بایرام اف گفت: تشریح زیان‌هایی که اشغال سی ساله قره باغ به منطقه وارد کرد از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است. همچنین روند حقوقی مربوط به این اشغالگری و آسیب‌های وارده به محیط زیست و خاک آذربایجان از سوی ارمنستان را پیگری خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: بایرام اف درباره روابط کشورش با ترکیه نیز گفت: با امضای بیانیه شوشا در ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی روابط دو کشور به سطح دو کشور متحد ارتقاء یافت.

وی گفت: ما طرفدار عادی سازی روابط کشورمان با ارمنستان هستیم و حتی آمادگی خود برای کار در زمینه معاهده صلح را نیز اعلام کرده ایم.

تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگی که سال گذشته میان این دو کشور درگرفت و در انتها قره باغ بعد از سی سال به خاک جمهوری آذربایجان بازگشت، آرام نگرفته است و در آخرین این درگیری‌ها وزارت دفاع ارمنستان در ۱۹ نوامبر اعلام کرد ۶ سرباز این کشور در درگیری‌هایی که روز ۱۶ نوامبر با نیرو‌های آذربایجانی رخ داد، کشته شده‌اند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده بود ۷ نفر از نیرو‌های این کشور در درگیری‌های مرزی با ارمنستان کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.