سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرشماری زمستانه حیات وحش در طالقان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: سرشماری زمستانه حیات وحش و پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فلاح نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: سرشماری پستانداران مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست البرز به عنوان اصلی‌ترین اقدام در مدیریت حیات وحش جهت دستیابی به حداقل جمعیت موجود علفخواران شاخص، ترکیب جنسی و سنی هر یک از گونه‌ها و آگاهی از وضعیت زیستگاه‌ها و کمبودها، نارسائی‌ها و عوامل تهدید کننده حیات وحش و نهایتاً تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه راهکار‌ها در بهبود مدیریت از طریق پیمایش خطی مسیر‌های با تراکم بیشتر گونه‌های مورد نظر نسبت به سایر نقاط، همه ساله در ۲نوبت تابستانه و زمستانه اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طالقان افزود: این سرشماری با حضور پرسنل زحمت کش اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان و تعدادی از دوستداران حیات وحش به مناطق مختلف شکارممنوعه انجام می‌شود.

او گفت: همه ساله این سرشماری به مدت سه روز و با کمک بیش از چهل نفر از محیط بانان و کارشناسان دیگر شهرستان‌های استان اجرا می‌شد که امسال نیز همچون سال گذشته با توجه بیماری کرونا این سرشماری فقط توسط عوامل شهرستان اجرا می‌شود و طبیعتا زمان زیادی هم صرف خواهد شد.

انتهای پیام /ر.ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.